مقالات و یادداشت ها
در سال 93 طرح نظرسنجی‌ای که توسط ایسپا اجرا شده نگرش به وضعیت کشور به صورت دیگری اما با محتوای سوال پیمایش سرمایه اجتماعی مورد سنجش قرار گرفته است طبق نتایج آن، 44 درصد جوانان معتقد بودند وضعيت کشور روز به روز بدتر مي‌شود و فقط 27 درصد معتقد بودند وضع کشور رو به بهبود است که امید به بهبود وضعیت کشور در مقایسه با سال 85، 17 درصد کاهش یافته است.
یکشنبه, 15 مهر,1397
هدف مطالعه حاضر سنجش و بررسی میزان کیفیت زندگی مردم در شهر تهران بر اساس پرسشنامه استاندارد سازمان جهانی سلامت WHOQOL-BREF می باشد. این پرسشنامه توسط گروه کیفیت زندگی سازمان جهانی سلامت در چهار حیطه (سلامت جسمانی، سلامت روانی، روابط اجتماعی و وضعیت محیط) و با 26 گویه تدوین شده و در کشورهای مختلف جهان اعتبار و روایی آن مورد سنجش قرار گرفته است
شنبه, 07 مهر,1397
نظرسنجی مقصران موسسات مالی غیرمجاز چقدر مطابق با واقعیت است؟
یکشنبه, 01 مهر,1397
همزمان با اعتراضات دی‌ماه سال گذشته، پیمایشی در 11 استان کشور از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) انجام شد که نشان می‌داد تنها 10 درصد جامعه از کلیت وضعیت موجود راضی هستند. 90 درصد مردم احساس می‌کنند اوضاع خوب نیست و نیمی از این افراد آماده نشان دادن علنی اعتراض خود اما به شیوه مسالمت‌آمیز و قانونی هستند اما نیمی دیگر یعنی 40 درصد کل شهروندان معترضان خاموش هستند، یعنی از ابراز اعتراض استنکاف می‌کنند، عمدتاً به دلیل اینکه امیدی به بهبود ندارند یا از تبعات اعتراض کردن می‌ترسند
سه شنبه, 27 شهریور,1397
همگرایی آرمان‌ها در فضای مجازی چه آثاری در پی دارد؟
سه شنبه, 27 شهریور,1397
نتایج نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد که بیش از 62 درصد مردم بر این نظر قائل هستند که ارتباط نزدیک‌تر وزرا و مسئولین با مردم بر آرامش فضای روانی جامعه تاثیر زیاد یا مثبتی دارد
دوشنبه, 26 شهریور,1397
شادكامي با بسياري از مؤلفه‌هاي سلامت رابطه‌اي نزديك دارد. هدف اصلي اين مطالعه بررسي شادكامي مردم ايران و عوامل مؤثر بر آن بود.
سه شنبه, 20 شهریور,1397
طبق نتيجه موج اول پيمايش ارزش‌ها و نگرش‌ها در سال ١٣٨٢، ٦٢,١ درصد مردم به ورزشكاران اعتماد داشته‌اند. اما در نتيجه نظرسنجي پيمايش فرهنگ سياسي مردم ايران كه توسط مركز افكارسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) در سال ١٣٨٤ انجام شده، اعتماد مردم به ورزشكاران ٤٠.٣ درصد است. از نگاه ديگر اين دو عدد در مدت دو سال نمايانگر كاهش ٢٠ درصدي اعتماد مردم به ورزشكاران است.
شنبه, 17 شهریور,1397
شبکه‌های اجتماعی چه جایگاهی در میان کاربران دارند
یکشنبه, 04 شهریور,1397
تبعیض موجب از میان رفتن تقارن قدرت، اطلاعات و داوری خواهد شد.
یکشنبه, 04 شهریور,1397
گفت و گو پیرامون فضای مجازی چون اشعار سعدی شیرازی سهل و ممتنع است. از سویی چون همه گیر و همه جایی شده است، همگان خود را محق می دانند که چون محقق پیرامون آن صحبت کنند.از دیگر سو پیچیدگی هایی در این فضای جدید وجود دارد که بحث پیرامون آن را دشوار می نماید.
چهار شنبه, 13 تیر,1397
امروزه بازی‌های رایانه‌ای، به یکی از پرطرفدارترین تفریحات مردم در دنیا تبديل شده‌اند؛ تفریحی که انسان‌های بیشماری را ساعت‌ها فارغ از دنیای واقعی مجذوب خود می‌کند و آرزوهای دست‌نیافتنی هر یک از آن‌ها را در دنیای مجازی تبدیل به واقعیت ‌می‌کند.
یکشنبه, 03 تیر,1397
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir