اخبار
دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه دکتر عیسی علیزاده را به عنوان نماینده جهاددانشگاهی در هیات مدیره مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) و سید محسن میرحاجی را به عنوان عضو هیات مدیره این مرکز منصوب کرد.
دوشنبه, 07 شهریور,1401
دکتر محمدکاظمی فرد معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات با همراهی دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رییس جهاددانشگاهی در سفری یک‌روزه به استان البرز از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی بازدید کرد.
پنجشنبه, 03 شهریور,1401
به گزارش روابط عمومی ایسپا در این نظرسنجی که نظرات افراد بالای 18 سال در آن مورد سنجش قرار گرفته، پاسخگویان در سه محور «حالت خشم»، «صفت خشم» و «کنترل خشم» مورد ارزیابی قرار گرفته¬اند.
دوشنبه, 03 مرداد,1401
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) به منظور پایش برخی ابعاد مفهوم اعتماد اجتماعی در کشور در اسفندماه 1400 یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است. منظور از اعتماد اجتماعی در این پژوهش حسن ظن و قابلیت اتکا یا اطمینان به صداقت و صحت رفتار یا گفتار دیگران است. در این طرح از میان ابعاد مختلف اعتماد بر سنجش برخی از وجوه اعتماد انتزاعی و تعمیم‌یافته تأکید شده است و بر این اساس اعتماد به عموم مردم و نیز برخی از گروه‌های شغلی و صنفی مورد مطالعه قرار گرفته است.
دوشنبه, 27 تیر,1401
بر اساس یافته¬های نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) معلمان ونیروی انتظامی از اعتماد قابل توجهی نزد مردم برخوردارند. به گزارش روابط عمومی ایسپا در این نظرسنجی که اسفند ماه 1400 به صورت تلفنی انجام شده است نظرات 2 هزار و 50 نفر ایرانی، ساکن مناطق شهری و روستایی مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، 59.2 درصد مردم گفته‌اند به معلمان اعتماد زیادی دارند که این نسبت برای نیروی انتظامی 58.2 درصد، برای اساتید دانشگاه 50 درصد، ورزشکاران 48.2 درصد، پزشکان 40.4 درصد و هنرمندان 35.8 درصد است.
چهار شنبه, 22 تیر,1401
رییس جهاددانشگاهی در بازدید از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با بیان اینکه با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌توان اطلاعات جذاب‌تری تولید کرد گفت: ایسپا باید افق توسعه خود را بر پایه استفاده از هوش مصنوعی و توسعه فناوری‌های نرم قرار دهد.
سه شنبه, 31 خرداد,1401
طبق نتایج آخرین نظرسنجی ایسپا در خرداد 1401 که با جمعیت مورد مطالعه شهروندان 18 سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و نمونه 1541 نفر به شیوه تلفنی اجرا شده است، 78.5 درصد مردم حداقل از یک پیام‌رسان یا رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند. این میزان بین جوانان 18 تا 29 سال 96.9 درصد، ساکنین مراکز استان‌ها 86.2 درصد و افراد با تحصیلات دانشگاهی 95.3 درصد است. به گزارش روابط عمومی ایسپا در بین رسانه‌های اجتماعی مورد مطالعه، استفاده از واتس‌اپ با 71.1 درصد بیش از سایر برنامه‌ها است که در مقایسه با تیر 1400 میزان استفاده از این پیام‌رسان تغییری نداشته است. میزان استفاده از واتس‌اپ بین جوانان 18 تا 29 سال 87.7 درصد، در گروه سنی 30 تا 49 سال78.8 درصد و در بین افراد بالای 50 سال سن 41 درصد است. 87.8 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی 79.2 درصد افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و 44.4 درصد افرادی که تحصیلات کمتر از دیپلم دارند، از واتس‌اپ استفاده می‌کنند. میزان استفاده از این پیام‌رسان در بین ساکنان مراکز استان‌ها 87.8 درصد،‌ در شهرهای غیر مرکز استان 74.1 درصد و در مناطق روستایی کشور 55.5 درصد است.
دوشنبه, 23 خرداد,1401
طبق آخرین نظرسنجی ایسپا 68.4 درصد مردم معتقدند داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین می‌شود. اما با بالاتررفتن پایگاه اقتصادی خانواده‌ها باور به اینکه داشتن فرزند موجب خوشبختی زوجین می‌شود کاهش پیدا می‌کند. روند نتایج نظرسنجی‌های ایسپا نشان می‌دهد باور به ثأثیر فرزند بر خوشبختی زوجین، بین جوانان رو به کاهش است. در سال 1392، 72.7 درصد جوانان 18 تا 35 ساله مجرد معتقد بوده‌اند داشتن فرزند باعث خوشبختی زوجین می‌شود که در سال 1397، به 68.3 درصد رسیده و در نظرسنجی اخیر ایسپا (دی‌ماه 1400) 60.4 درصد جوانان مجرد 18 تا 35 سال باور به تأثیر فرزند بر خوشبختی زوجین داشته اند.
دوشنبه, 02 خرداد,1401
نخستین جشن ملی روابط عمومی در روز ارتباطات و روابط عمومی به همت انجمن متخصصان روابط عمومی و برخی از سازمان‌ها و نهادها در تالار وحدت برگزار شد.در این مراسم، علاوه بر رونمایی از تفاهم‌نامه بین ایسپا و انجمن متخصصان روابط عمومی و ارایه آخرین نظرسنجی ایسپا از فعالان حوزه روابط عمومی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) به خاطر کمک به پیشبرد و اعتلای روابط عمومی مورد تقدیر قرار گرفت.
چهار شنبه, 28 اردیبهشت,1401
نخستین جشن ملی روابط عمومی همزمان با بیست‌ و هفتم اردبیهشت‌ ماه «روز ملی ارتباطات و روابط‌ عمومی» به همت انجمن متخصصان روابط عمومی و مشارکت برخی سازمان ها از جمله مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) برگزار می‌شود. در این مراسم که در روز بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود، یافته‌های آخرین نظرسنجی ایسپا درباره وضعیت روابط عمومی در ایران ارائه خواهد شد. ارایه سه سخنرانی برگزیده و آخرین دستاوردهای روابط عمومی، رونمایی از سه عنوان کتاب جدید در حوزه روابط عمومی و تقدیر از پیشکسوتان و فعالان حوزه روابط عمومی از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.
دوشنبه, 26 اردیبهشت,1401
جلسه هیات مدیره ایسپا با حضور همه اعضا، با ریاست حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در ساختمان جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران واقع در خیابان خارک برگزار شد.
یکشنبه, 25 اردیبهشت,1401
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نظرسنجی با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور (شهر و روستا) و اندازه نمونه ۱۵۹۱ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی در تاریخ ۲۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ با موضوع سفر در ایام تعطیلات نوروز اجرا کرده است.
یکشنبه, 11 اردیبهشت,1401
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir