اخبار
نهمین موج از نظرسنجی‌های انتخاباتی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در روزهای شانزدهم و هفدهم خردادماه ۱۴۰۰ با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن جمعیت بالای 18 سال کل کشور (اعم از مناطق شهری و روستایی) به شیوه مصاحبه تلفنی اجرا شده است.
سه شنبه, 18 خرداد,1400
هشتمین موج از نظرسنجی‌های انتخاباتی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در روزهای نهم تا یازدهم خردادماه ۱۴۰۰ با در نظر گرفتن جمعیت کل کشور (اعم از مناطق شهری و روستایی) با تعداد نمونه 5159 نفر به شیوه مصاحبه حضوری در میادین و معابر شهرها و روستاهای کشور انجام شده است.
چهار شنبه, 12 خرداد,1400
هفتمین موج از نظرسنجی‌های انتخاباتی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در روزهای 5 و 6 خرداد ماه ۱۴۰۰ در مقیاس ملی انجام شده است. اطلاعات این نظرسنجی با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن جمعیت بالای 18 سال کل کشور (اعم از مناطق شهری و روستایی) به شیوه مصاحبه تلفنی گردآوری شده است.
شنبه, 08 خرداد,1400
سالار کاشانی معاون پژوهشی ایسپا در گفت و گو با روزنامه فرهیختگان مطرح کرد: در جامعه‌ای مثل ایران نظرسنجی از معدود ابزارهایی است که می‌تواند به ما نشان دهد جامعه‌ ایران جامعه‌ای بسیار متکثر و پیچیده است. نظرسنجی‌ها می‌توانند به ما یادآوری کنند که همه مثل ما دنیا را نمی‌بینند و ما به اتفاق آدم‌های اطراف‌مان همیشه معدل و نماینده‌ جامعه نیستیم.
چهار شنبه, 05 خرداد,1400
نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد، 42.5 درصد مردان و 45.1 درصد زنان قطعاً در انتخابات شرکت خواهند کرد. همچنین با افزایش سن میزان تمایل به مشارکت در انتخابات افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر کمترین میزان مشارکت بین جوانان 18 تا 29 سال است که 32.7 درصد افراد این گروه سنی گفته‌اند قطعاً در انتخابات پیش‌رو شرکت خواهند کرد.
دوشنبه, 03 خرداد,1400
کمترین میزان اطلاع از زمان انتخابات بین افراد بالای 50 سال است که 33.1 درصدشان نمی‌دانند خردادماه انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. این میزان بین جوانان 18 تا 29 سال 31.8 درصد و بین افراد 30 تا 49 سال 26.8 درصد است. طبق نتایج، 35.8 درصد افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی و 19.4 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی از اینکه خردادماه انتخابات برگزار خواهد شد اطلاع نداشته‌اند.
دوشنبه, 03 خرداد,1400
به گزارش روابط عمومی ایسپا، ششمین موج از نظرسنجی‌های انتخاباتی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در روزهای ۲۷ تا ۳0 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در مقیاس ملی انجام شده است. اطلاعات این نظرسنجی با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن جمعیت کل کشور با تعداد نمونه ۱۵۶۴ نفر به شیوه مصاحبه تلفنی گردآوری شده است. نظرسنجی‌های انتخاباتی پیشین ایسپا به ترتیب در شهریور، آذر و بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹، فروردین و نیز روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به انجام رسیده‌اند.
دوشنبه, 03 خرداد,1400
نتایج نظرسنجی ملی نشان می دهد، ۱۲ درصد از پاسخگویان گفتند «خیلی شاد هستم» و ۵۰.۹ درصد نیز اعلام کردند «نسبتا شاد هستم». در مقابل ۱۳.۶ درصد گفتند «خیلی شاد نیستم» و ۲۳.۵ درصد اعلام کردند «اصلا شاد نیستم».
چهار شنبه, 29 اردیبهشت,1400
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در ادامه روند نظرسنجی‌های انتخاباتی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ نظرسنجی در مقیاس ملی انجام داده است. اطلاعات این نظرسنجی با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن جمعیت کل کشور (اعم از مناطق شهری و روستایی) با تعداد نمونه ۱۵53 نفر به شیوه مصاحبه تلفنی گردآوری شده است. این نظرسنجی موج پنجم از نظرسنجی‌های انتخاباتی ایسپا است که امواج پیشین آن به ترتیب در شهریور، آذر، بهمن‌ماه ۱۳۹۹ و فروردین 1400 انجام شده‌اند.
شنبه, 25 اردیبهشت,1400
ناهمسازی بین تصورات ما از جامعه و یافته‌های نظرسنجی‌ها ممکن است ناشی از نادرستی تصوراتمان درباره مفاهیمی مثل مردم یا جامعه‌ی ایران باشد. همه‌ی ما به صورت روزمره با این مفاهیم مواجهیم: سیاستمداران و مدیران کشور سال‌هاست از عباراتی مثل «ملت بزرگ/ سرفراز ایران» استفاده می‌کنند.
سه شنبه, 21 اردیبهشت,1400
درست بیست سال از تاسیس و راه اندازی مرکز تخصصی افکارسنجی در مجموعه بزرگ جهاد دانشگاهی سپری شد و افتخار می‌کنیم دو دهه فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با عنایت و فضل الهی و همت و تلاش مستمر و کوشش پیگیر و صادقانه جهادگران و همکاران دیروز و امروز برای ایجاد یک مرکز علمی مورد اعتماد مردم و نظام، اینک به ثمر نشست.
چهار شنبه, 15 اردیبهشت,1400
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با هدف سنجش افکار عمومی مردم ایران درباره پاندمی کرونا و پیامدهای آن در روزهای 28 فروردین تا اول اردیبهشت 1400 نظرسنجی با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور در مقیاس ملی (31 استان و مناطق شهری و روستایی) با اندازه نمونه 1573 به شیوه مصاحبه تلفنی اجرا کرده است.
چهار شنبه, 15 اردیبهشت,1400
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir