روابط عمومی داده محور، روابط عمومی دانش محور
روابط عمومی داده محور، روابط عمومی دانش محور
دوشنبه, 08 خرداد,1402

نشست روابط عمومی داده محور در ایران به همت ایسپا و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها با سخنرانی حمید شکری خانقاه و رضا صفری شالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ایسپا در این نشست ابتدا حمید شکری خانقاه، مدرس دانشگاه و مدیر گروه تخصصی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو- ایران گفت: امروز همه دنیا به دنبال کیفیت ارتباطات است که در واقع همان کیفی‌سازی ارتباطی است.

 

باید از داده محوری به سمت دانش محوری حرکت کنیم 

شکری خانقاه توضیح داد: روابط عمومی ما سنتی و کلیشه‌ای است. برای رسیدن به مدیریت هوشمند، روابط عمومی باید از داده محوری به دانش محوری گذر کرد. امروزه چالش ما در روابط عمومی ناآگاهی‌ها و ناشناخته‌ها و شکاف اطلاعاتی است. فروپاشی مرز زمان، مکان، انسان و زمان به دلیل تکنولوژی‌ها اتفاق افتاده است. در واقع روابط‌عمومی باید کنشگری سبز با دانش محوری داشته باشد و نه داده‌محوری.

وی فرایند تبیین را اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، اقتاع، جلب اعتماد و حمایت و رضایت مخاطبان دانست و افزود: ما نیاز به استراتژی ارتباطی داریم که از داده محوری به دانش محوری حرکت کنیم. در واقع داده محوری، شالوده دانش محوری است. روابط عمومی جامعه را به سمت نور و روشنایی هدایت می‌کند که همان مهندسی پیام و روایتگری نام دارد.

 

داده‌های خام دیگر در روابط عمومی قابل استفاده نیستند

سخنران بعدی، رضا صفری شالی، دانشیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی بود.

وی با اشاره به این موضوع که روابط عمومی مبتنی بر داده، تعامل دو سویه بین مخاطب و سازمان ایجاد می‌کند افزود؛ روابط عمومی‌ها در آینده در گام اول باید داده داشته باشند. روابط عمومی داده‌محور نسل آینده روابط عمومی در ایران است. این نوع از روابط عمومی باید بتواند فرایند مدیریت مشارکتی را ایجاد کند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir