سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: نتایج نظرسنجی‌های ایسپا می تواند به جریان شفاف اطلاعات در کشور کمک کند
سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: نتایج نظرسنجی‌های ایسپا می تواند به جریان شفاف اطلاعات در کشور کمک کند
سه شنبه, 30 آذر,1400

به گزارش روابط عمومی ایسپا، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست روز دوشنبه 29 آذرماه از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین نتایج نظرسنجی و پیمایش‌های ایسپا قرار گرفت. 

در این بازدید دکتر جمال رحیمیان سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، دکتر مهدی باصولی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی و محمدامین صالحی‌نژاد مدیرکل دفتر امور مجلس جهاددانشگاهی حضور داشتند. 

مهدی رفیعی رئیس ایسپا ضمن ارا‌ئه آخرین یافته‌ها و نتایج نظرسنجی‌های ایسپا در حوزه محیط‌زیست و آب، جوانان و ازدواج و نیز خانواده، رصد مستمر و نظام‌مند افکار عمومی پیرامون مسائل و موضوعات روز جامعه را از جمله رسالت‌های مهم و اصلی ایسپا برشمرد. وی در ادامه اشاره داشت یکی از برنامه‌های جدی ایسپا که درحال پیگیری هست توجه بیشتر به گروه‌های مغفول و طرد‌شده در پیمایش‌های ملی است (سالمندان، نوجوانان و دانش‌آموزان و ...).

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران به توانمندی‌ها، انتشار و عمومی‌سازی اطلاعات و نتایج نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های اجرا شده توسط ایسپا اشاره داشت و آن را نقطه قوت دانست که به اصلاح و مدیریت بهینه مسائل و مشکلات و نیز حساس کردن مسئولان و مدیران نسبت به وضعیت موجود و جریان شفاف اطلاعات کمک بزرگی می‌کند.

در ادامه رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد: با وجود مراکز تخصصی نظرسنجی مانند ایسپا که به رصد و پایش افکار عمومی در موضوعات مختلف روز جامعه می‌پردازد باید از موازی‌کاری‌ها و هزینه‌های اضافی در حوزه تحقیقات افکار عمومی پرهیز کرد و از اطلاعات، نتایج نظرسنجی‌ها و پیمایش‌های اجرا شده استفاده کرد.  

وی به ابعاد اجتماعی و انسانی محیط‌زیست و لزوم توجه به افکار عمومی پیرامون محیط‌زیست اشاره داشت و اجرای تحقیقات و نظرسنجی‌ها با محوریت مسائل و مشکلات زیست‌محیطی را نیاز امروز جامعه دانست. 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir