جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن ماه؛ چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب عظیم و شکوهمند اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد. جهاددانشگاهی مشتاقانه در مسیر سرعت بخشیدن به دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی گام برمیدارد
دانشجویان تمامی رشتهها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب سطوح مختلف میتوانند آثار خود را به تعداد نامحدود و براساس شرایط ذیل در شش گروه اصلی شامل «فنی و مهندسی»، «علوم پایه»، «علوم انسانی»، «کشاورزی و منابع طبیعی»، «علوم پزشکی و دامپزشکی»، «هنر و معماری» و دو بخش «ویژه» و «بین الملل» به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.
«مرکز تحقیقات بازاریابی و تجاری ایسپا» درصدد است نشانِ تجاری (لوگو) خود را طراحی کند. از هنرمندان و طراحانِ علاقهمند دعوت میشود طرحهای خود را تا 20 اسفند 1401 به info@ispa.ir ارسال فرمایند. به طرح برگزیده مبلغ 10 میلیون تومان تقدیم میشود. اطلاعات بیشتر درباره این مرکز و خدمات و حوزههای فعالیت آن در ادامه آمده است.
بررسی سیر تطور نظرسنجی در ایران و جایگاه ایسپا در این مسیر عنوان یادداشتی است که محمد آقاسی ـ رئیس سابق این مرکز ـ به بهانه نوزدهمین سال تاسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) به آن پرداخته است.
در چند ماهی که از شیوع ویروس کرونا میگذرد تحلیل های زیادی در خصوص تأثیر کرونا بر آینده جهان نگاشته شده است؛ از پیامدهای کرونا بر آینده اقتصاد جهان گرفته تا تأثیرات کرونا بر مؤلفههای اجتماعی و جمعیتی و رفتار زیست محیطی شهروندان و سیاستهای دولتها در این زمینهها تا برخی پیامدهای فرهنگی کرونا از جمله تأثیر آن بر جایگاه دین در جامعه پساکرونا.
کتاب «موج دوم پیمایش ملی کیفیت زندگی مردم ایران بر اساس پرسشنامه سازمان سلامت جهان» حاصل اجرای پیمایش ملی کیفیت زندگی با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال ساکن در شهر و روستاهای ۳۱ استان کشور با اندازه نمونه ۱۲۰۰۰ در سال ۱۳۹۸ است.
در سال های 1396 و 1397 یادداشت هایی با توجه به نتایج نظرسنجی های ایسپا منتشر شد که برخی از آن ها را همکاران مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نوشتند. نوشته ها و یادداشت های دیگری نیز توسط اساتید و صاحب نظران و گاه خبرنگاران و روزنامه نگاران منتشر گردید که در این مجموعه گردآوری شده اند.
با مطالعه کتاب پیشرو خواهید دید که معمول مشکلات نظرسنجی در ایران و جهان تقریباً مشابه یکدیگر است. این اثر در سال 2011 منتشر شده و شامل مجموعه مقالاتی است که در سمیناری در سال 2009 در دانشکده ارتباطات جمعی دانشگاه ایالتی لوییزیانا ارائه شدهاند. موضوع اصلی کتاب عبارت است؛ مشکلات و مسائل نظرسنجی و پژوهش در افکار عمومی در سالهای اخیر با توجه به تغییر و تحولات مهم در حوزه تکنولوژی ارتباطات.
فعالیت جهادگران در هشت سال دفاع مقدس و حتی در سالهای اخیر سبب شد تا تقدیم ۱۰۳ شهید به انقلاب اسلامی و در راه آرمانهای والای آن بر تارک نشان جهاددانشگاهی نقش بندد؛ اما روز ۲۷ دیماه حکایت دیگری دارد و یادآور شهادت ۲۲ جهادگر فعال در کارگاه ساخت قطعات و مهمات موردنیاز جبههها در دانشگاه تبریز در سال ۱۳۶۵ است که تاریخ شهادت این گلهای پرپرشده بوستان علم، ایمان و عمل بهعنوان «روز شهدای جهاددانشگاهی» نام میگیرد.
در این نشست دکتر «محمدمهدی لبیبی» استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی به دبیری حدیث میرزامحمدی پژوهشگر ایسپا، پیرامون آخرین نتایج نظرسنجیهای ایسپا درخصوص نگرش جوانان به ازدواج و فرزندآوری و سیاستهای دولت در این موضوع، سخنرانی کرد.
در جامعهای که دستخوش تغییرات پردامنه و شتابان اجتماعی و مواجه با ارتباطات گسترده، متنوع و شبکهای است، سنجش افکار عمومی و رصد تحولات نگرشی هم امری دشوار و پیچیده و هم ضرورتی علمی و گریزناپذیر است. کارنامه ایسپا خوشبختانه در این زمینه، به ویژه در عرصه رویارویی جامعه با پدیدههای نوظهور و فراگیر نظیر کرونا و رخدادهای مهمی چون انتخابات، ستودنی است.
امید است این مرکز افکارسنجی، پویاتر و پرتوان تر به کار تولید حرفه ای داده های پیمایشی درباره مسائل اجتماعی ایران ادامه دهد، داده هایش در نظام تصمیم گیری اجرایی برای اصلاح رویه های حکمرانی و اتخاذ تصمیم بر اساس مطالبات مردم مورد استفاده قرار گیرد
به گزارش روابط عمومی ایسپا، روز دوشنبه 25 بهمن 1400 جلسه هماندیشی بین مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و انجمن متخصصان روابط عمومی ایران با محوریت همکاریهای مشترک برگزار شد. در این جلسه رئیس و معاونان ایسپا و رئیس و اعضای هیئت مدیره انجمن حضور داشتند.
به گزارش روابط عمومی ایسپا، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست روز دوشنبه 29 آذرماه از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین نتایج نظرسنجی و پیمایشهای ایسپا قرار گرفت.
فهم و درک افکار عمومی یکی از بازوهای توانمند اداره بهتر جوامع است. ضروری است در زمینه فهم افکار عمومی، فعالیت های سازمان یافته صورت پذیرد. در حال حاضر با گذشت پانزده سال از فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در حوزه نظرسنجی و رصد افکار عمومی، احتیاج به هم افزایی نیروهای پژوهشی بیش از پیش وجود دارد. از این رو جهت استفاده حداکثری از توان و ظرفیت پژوهشگران این حوزه، ایسپا از فارغالتحصیلان کارشناسی ارشد و دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری به عنوان پژوهشگر مهمان دعوت به همکاری مینماید.
ادامه...
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
پیوند های مرتبط
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.