پیام رئیس جهاددانشگاهی به مناسبت 18 اردیبهشت سالروز تأسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا): تاکید بر انعکاس بدون واسطه صداهای خاموش
پیام رئیس جهاددانشگاهی به مناسبت 18 اردیبهشت سالروز تأسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا): تاکید بر انعکاس بدون واسطه صداهای خاموش
چهار شنبه, 17 اردیبهشت,1399

به گزارش  روابط عمومی ایسپا، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی  با صدور پیامی سالروز تاسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران را تبریک گفت. متن پیام به شرح زیر است:

ضمن تبریک بمناسبت سالروز تاسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و آرزوی موفقیت های روزافزون خدمت همکاران ارجمند در معاونت فرهنگی و تشکر از زحمات و تلاش های مجدانه آنان، مفهوم «افکار عمومی» به عنوان نیرویی قدرتمند و پنهان در درون و متن جامعه دیرزمانی است که هم سنگ مفاهیمی چون «دموکراسی»، «شهروندی» و «جامعه مدنی» وجود دارد و مورد توجه اندیشمندان و سیاست مداران می¬باشد. بدون شک در دنیای امروز نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی به عنوان ابزار و شیوه ای شناخته می شود که نبض جامعه و تغییر و تحولات افکار عمومی را منعکس می¬کند. به بیان دیگر استفاده از تحقیقات افکار عمومی و نظرسنجی در جهان و در جامعه ما بسیار فراگیر و گسترده شده است و می توان آن را به مثابه ابزاری تأثیرگذار درجهت بازخورد عمومی، انعکاس تمام نمای نظر مردم و نیز فرایند سیاست گذاری عمومی و اجتماعی قلمداد نمود.

با وجود مسائل و مشکلاتی که در حوزه نظرسنجی در کشور وجود دارد، خوشبختانه امروزه در کشور ما به نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی از سوی اصحاب رسانه، نخبگان و افراد دانشگاهی و حتی سیاست¬مداران روی خوش نشان داده شده و نظرسنجی در مسیر و مدار تعالی و پیشرفت حرکت نموده و فرایند تکاملی را طی می کند. باید متذکر شد سهم و نقش مراکز و موسسات نظرسنجی در این میان نقش بی بدیل و با اهمیتی است. مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با 19 سال سابقه کار نظرسنجی و پیمایش در کشور به عنوان یکی از مراکز مهم و تأثیرگذار در عرصه توسعه گفتمان افکار عمومی و حلقه واسطه بین مردم و حاکمیت شناخته می شود.  

ضمن گرامیداشت نوزدهمین سالگرد تأسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، از زحمات و تلاش های مجموعه ایسپا در طول 19 سال گذشته که نشأت گرفته از روحیه جهادی، مردم سالاری دینی و  باور انقلابی و نیز متکی بر دانش، مهارت و تخصص است، مجدداً قدردانی می کنم و بر تعهد و پایبندی مجموعه ایسپا در انجام رسالت حرفه‌ای و علمی خویش، رعایت اصل شفافیت و صداقت در تولید و انتشار داده ها و اطلاعات، بی طرفی در بیان آراء عمومی و نیز انعکاس بدون واسطه صداهای خاموش تأکید دارم. 

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir