مقالات و یادداشت ها
در اینجا ابتدا به ارائه توضیحاتی درباره رویکرد تبیینی فردگرایان روش‌شناختی (با تاکید بر نگاه جیمز کلمن) در تبیین مکانیسمی پدیده‌های اجتماعی پرداخته می شود، سپس در قالب الگوی ارائه شده از کلمن به ارائه تبیینی از چرایی وقوع انقلاب اسلامی ایرا
18 آبان ,1392
با توجه به شکاف توسعه بین استان خوزستان و سایر استان‌ها، به‌نظر می‌رسد این استان و به‌ویژه مراکز شهری و دانشگاهی آن، به محل دافعه نیروی متخصص و کارآمد بدل شده که این مسئله فرایند توسعهِ استان را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد.
5 شهریور ,1392
بسیاری از محققان هویت ایرانیان را یک هویت ترکیبی که شامل هویت ملی، دینی، قومی و مدرن در نظر می‌گیرند.
5 شهریور ,1392
در اين مطالعه تلاش شده است تا مصرف اعتيادآور تلفن همراه در ميان كاربران ايراني بررسي شود.
5 شهریور ,1392
در تمام نظرسنجی های صورت گرفته در مراکز افکارسنجی و تحقیقاتی، وجود خطا در نتایج امری غیر قابل انکار است.
21 خرداد ,1392
هرگاه به انتخابات مختلف نزديک مي‌شويم، تب نظرسنجي‌ها نيز شدت بيشتري مي‌گيرد.
21 خرداد ,1392
امروزه با ظهور چشمگیر تکنولوژی های نوین ارتباطی و بویژه نفوذ فزاینده اینترنت در جوامع، استقبال قابل ملاحظه ای از طرف پژوهشگران علوم اجتماعی، فعالان حرفه های روابط عمومی، تبلیغات، امور بازرگانی و به ویژه از سوی مجریان تبلیغات سیاسی در رقابت
21 خرداد ,1392
یکی از مراحل مهم در تحقیقات پیمایشی، مرحله گردآوری اطلاعات است که اگر این مرحله با کیفیت و دقت کامل به انجام رسد می‌توان به داده‌های نهایی با اطمینان بالاتری استناد کرد.
23 اردیبهشت ,1392
توسعه روستایی شامل رشد کیفی روستا در همه زمینه‌های اجتماعی اقتصادی و فرهنگی است.
16 اردیبهشت ,1392
تحقیقات حوزه علوم اجتماعی مخصوصاً آن هایی که در پارادایم کمّی قرار دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند که با توجه به شباهت زیاد بعضی از این انواع، بعضاً محققان را دچار سردرگمی و اشتباه در انتخاب نوع و طرح تحقیق می نماید.
27 اسفند ,1391
روش نمونه‌گیری خوشه‌ای، وقتی به کار می‌رود که فهرست کامل افراد جامعه در دسترس نباشد. به این منظور واحدهای جامعه را در دسته‌هایی خوشه‌بندی می‌کنند سپس از میان خوشه‌ها نمونه‌گیری به عمل می‌آورند.
27 اسفند ,1391
الان كشور ما بهترين موقعيت را بين كشورهاي منطقه دارد؛ نكته‌اي كه بايد در سال «توليد ملي، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» مسئولان توجه جدي به نیروی انسانی بالقوه داشته باشند. از طرف ديگر درصد جمعيت سالخورده و بالاي 65 ساله درصد بالايي نيست
5 مهر ,1391
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir