بر اساس نظرسنجی‌ها بیشتر مردم آمریکا از واکسیناسیون اجباری در این کشور حمایت می‌کنند
بر اساس نظرسنجی‌ها بیشتر مردم آمریکا از واکسیناسیون اجباری در این کشور حمایت می‌کنند
یکشنبه, 18 مهر,1400

ترجمه و تدوین: محمد عاملی پژوهشگر ایسپا

نظرسنجی ها بیانگر حمایت گسترده مردم از دستور جو بایدن برای واکسیناسیون سراسری در آمریکاست. با این احوال برخی از آمریکایی‌ها با معافیت کسانی که به طور منظم تست می‌دهند موافق‌اند. در نظرسنجی یوگاو YOUGOV در تاریخ 16 سپتامبر 2021، نظر مردم آمریکا درباره ضرورت واکسیناسیون اجباری برخی از گروه‌ها پرسیده شده است. جدول زیر بیانگر نظر مردم در مورد ضرورت تزریق واکسن کرونا به تفکیک گروه‌های شغلی است.

زمانی توماس هابز فیلسوف عصر روشنگری این نظریه را مطرح کرد که وقتی مردم با شکل‌گیری حکومتی موافقت می‌کنند، برخی حقوق خود را  در ‌ازای امنیتی که دولت برایشان ایجاد می‌کند از دست می‌دهند. بیماری همه‌گیر کرونا بردباری امریکایی‌ها را در این زمینه آزمود، اما حالا واکسیناسیون اجباری آخرین هزینه ناشی از مسئولیت اجتماعی است که دانشمندان برای پایان دادن به شیوع ویروس توصیه کرده اند. اما این اجبار مقوله تازه‌ای نیست. مدارس نیز دانش‌آموزان را ملزم کرده¬اند تا در برابر بیماری‌های مانند سرخک، سرخجه و کزاز واکسینه شوند. اگرچه مقاومت هایی برای تزریق واکسن فلج اطفال وجود داشت، اما در نهایت شهروندان زیادی برای پاک‌سازی این بیماری به واکسیناسیون تن دادند.

نظر مردم در مورد ضرورت تزریق واکسن کرونا تبه تفکیک گروه‌های شغلی 

 

موافق

نامطمئن

مخالف

اعضای کنگره

62

16

22

تیم خدمات پزشکی

61

16

23

معلم‌ها

60

16

24

کارمندان فدرال

59

17

24

دانش‌آموزان واجد صلاحیت

58

17

25

کارکنانی که در شرکت­‌های بالای صد نفر کار می‌کنند

57

17

26

 

امروز نیز در شرایط مشابهی آمریکایی‌ها از فرایند اجباری واکسیناسیون حمایت می‌کنند. نظرسنجی اکونومیست و  یوگاو نشان می دهد که 52 درصد بزرگسالان امریکایی حامی فرمان جو بایدن در 9 سپتامبر هستند. اگرچه 40 درصد نیز موافق آن نیستند. این فرمان از همه مؤسسات و پیمانکاران فدرال و همچنین مراکز بهداشتی دریافت‌کننده بیمه پزشکی سالمندان و بیمه پزشکی مستمندان خواسته است که با پافشاری کارگران را در برابر ویروس کرونا واکسینه کنند. تخمین‌های غیررسمی نشان می‌دهد 100 میلیون امریکایی می‌توانند تحت پوشش این واکسیناسیون سراسری قرار بگیرند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد 60 درصد بزرگسالان امریکایی معتقدند معلمان باید به صورت اجباری در برابر کوید 19 واکسینه شوند. بیش از دوبرابر کسانی که تصور می‌کنند این کار ضروی نیست. اکثریت همچنین از الزام دانش‌آموزان برای تزریق واکسن و همین‌طور کارکنان پزشکی و کسانی که تحت پوشش حمایت‌های دولتی نیستند، حمایت می‌کنند. فقط در مواردی بسیار نادر سه‌چهارم مردم، با واکسیناسیون اجباری برخی استثنائات مانند کسانی که معافیت پزشکی دارند یا دارای نقص ایمنی یا اختلالاتی ازاین‌دست هستند، مخالفت کرده‌اند. چیزی حدود 10 درصد از پاسخگویان از معافیت افرادی که عمیقاً مذهبی هستند و همین‌طور مایل به آزمایش هفتگی هستند حمایت می‌کنند.

البته این احتمال وجود دارد طرح جامع بایدن برای واکسیناسیون سراسری با واکنش بیشتری از امریکایی‌های واکسینه نشده مواجه شود، اما بر اساس یافته‌های یوگاو این فقط شامل 17 درصد آمریکایی‌های بالای 18 سال می‌شود. نسبت موافقان واکسن بیشتر از 44 درصد هستند همان‌هایی که اقدامات او را به‌طورکلی به‌عنوان رئیس‌جمهور تأیید می‌کنند. با این احوال بنا به گزارش‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، تقریباً 90 میلیون بزرگسال آمریکایی هنوز به طور کامل واکسن تزریق نکرده‌اند. دستور بایدن می‌تواند مسیر ویروس را در آمریکا تغییر دهد. واکسیناسیون بیشتر به معنای جلوگیری از انتقال بیشتر این بیماری و احتمال جهش کمتر است و این می¬تواند به دولت آقای بایدن در مهار موج چهارم کرونا کمک کند.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir