نگرش شهروندان پیرامون بازگشایی حضوری مدارس از اول مهرماه
نگرش شهروندان پیرامون بازگشایی حضوری مدارس از اول مهرماه
یکشنبه, 04 مهر,1400

به گزارش روابط عمومی ایسپا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران به منظور پایش افکار عمومی در ارتباط با نگرش افراد پیرامون بازگشایی حضوری مدارس در شرایط حاضر، در روزهای 21 تا 25 شهریور 1400 یک نظرسنجی در مقیاس ملی و با شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است. جامعه آماری این نظرسنجی کلیه شهروندان 18 سال به بالای ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور و تعداد نمونه آن 1581 نفر بوده است. 

مشخصات پاسخگویان

50.2 درصد پاسخگویان این نظرسنجی مرد و 49.8 درصد زن هستند. 27 درصد پاسخگویان در رده سنی 18 تا 29 سال، 45.8 درصد در رده سنی 30 تا 49 سال و 27.2 درصد در رده سنی 50 سال و بالاتر قرار دارند. 23.8 درصد مجرد، 69.9 درصد متاهل و 6.3 درصد بدون همسر بر اثر طلاق یا فوت همسر هستند. 38.3 درصد پاسخگویان در مراکز استان، 35.6 درصد در شهرهای کوچک¬تر و 26.1 درصد در روستاها سکونت دارند.

 

62.5 درصد از شهروندان کل کشور با بازگشایی حضوری مدارس در شرایط فعلی مخالفند

 از شهروندان سوال شد: «با توجه به شرایط فعلی کرونا با بازگشایی مدارس در اول مهرماه به صورت حضوری موافقید یا مخالف؟»  ۶۲.۵ درصد از افراد کل نمونه با بازگشایی مدارس در اول مهرماه به «صورت حضوری» مخالف هستند. در مقابل ۳۲.۵ درصد با بازگشایی مدارس به صورت حضوری در مهرماه موافقند. ۴.۹ درصد هم به این سوال پاسخ ندادند.

 یافته‌ها بر حسب کسانی که در خانواده دانش‌آموز دارند، مقداری متفاوت است. ۶۲.۹ درصد از افرادی که در خانواده خود دانش‌آموز دارند، مخالف بازگشایی مدارس به صورت حضوری از اول مهرماه هستند و در مقابل ۳۵ درصد با بازگشایی مدارس در شرایط فعلی موافقند. 

 میزان موافقت با بازگشایی مدارس در اول مهر ماه به صورت حضوری، در مراکز استان‌ها ۲۶.۵ درصد، در شهرهای کوچکتر ۳۰.۴ درصد و در روستاها ۴۴.۳ درصد بوده است. 

 

 

 

۵۵ درصد ازمخالفان بازگشایی مدارس، در صورت واکسیناسیون همه معلمان و دانش‌آموزان موافق بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستند

 در ادامه از شهروندانی که مخالف بازگشایی مدارس به صورت حضوری از اول مهرماه بودند، سوال شد: «در چه صورت موافق بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستید؟»  یافته‌ها نشان می‌دهد: ۴۰.۳ درصد از کسانی که مخالف بازگشایی مدارس به صورت حضوری از اول مهرماه هستند، بیان کردند: تا هنگام ریشه‌کن‌ شدن کرونا مدارس به صورت حضوری بازگشایی نشود. ۵۵ درصد از کسانی که مخالف بازگشایی مدارس به صورت حضوری از اول مهرماه هستند، بیان کردند در صورت واکسیناسیون همه معلمان و دانش‌آموزان موافق بازگشایی مدارس به صورت حضوری هستند. ۰.۷ درصد گفتند درصورتی که همه دانش‌آموزان واکسینه شوند و ۰.۴ درصد بیان کردند در صورتی که همه معلمان واکسن بزنند. ۳.۵ درصد هم به این سوال پاسخ ندادند.

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir