نظرسنجی شرکت تحقیقاتی YouGov و اکونومیست در خصوص عملکرد دونالد ترامپ
نظرسنجی شرکت تحقیقاتی YouGov و اکونومیست در خصوص عملکرد دونالد ترامپ
چهار شنبه, 28 خرداد,1399

ترجمه و تدوین: ابراهیم شیرعلی پژوهشگر ایسپا

شرکت تحقیقاتی  YouGov به سفارش اکونومیست نظرسنجی مذکور را با استفاده از گروه پانل، در تاریخ 7 تا 9 ,ژوئن 2020 (18 تا 20 خرداد 1399) با جامعه آماری شهروندان بالای 18 سال امریکایی و اندازه نمونه 1500 اجرا کرده است. 

روابط نژادی در امریکا پس از روی کار آمدن ترامپ

15 درصد مردم امریکا معتقدند بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ، نگاه به نژادها و روابط و تعاملات نژادی بهتر شده است. 33 درصد معتقدند تغییری نکرده است و 52 درصد فکر می کندد بدتر شده است.

زنان (58%) بیشتر از مردان (45%) معتقدند که وضعیت نژادی در امریکا بعد از ریاست جمهوری ترامپ بدتر شده است. همچنین جوانان (18 تا 29 سال)  با 59 درصد، نسبت به سایر گروه های سنی، بیشتر معتقدند که وضعیت نژادها بدتر شده است. 47 درصد از سفیدپوستان، معتقدند که وضعیت نژادی در امریکا بعد از آمدن ترامپ بدتر شده است. این درحالی است که این آمار در بین سیاهپوستان 74 درصد است. افرادی که خود را به دموکرات¬ها نزدیک می  دانند (85%) بیشتر از مستقل ها (50%) و جمهوریخواهان (15%) معتقدند که وضعیت نژادی در امریکا پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ، بدتر شده است.

واکنش ترامپ درخصوص اعتراضات پیرامون کشته شدن جورج فلوید

نتایج نظرسنجی نشان می دهد، 36 درصد از مردم امریکا نسبت به واکنش و مواجهه ترامپ با اعتراضات پیرامون مرگ جورج فلوید موافقند و از آن حمایت می  کنند. در مقابل 53 درصد چنین دیدگاهی ندارند و از نوع مواجهه ترامپ با این اتفاق حمایت نمی¬کنند. 11 درصد نیز به این سوال پاسخ ندادند.

جوانان (18 تا 29 سال) با 25 درصد، کمترین حمایت را نسبت به سایر گروه های سنی از واکنش ترامپ نسبت به اعتراضات اخیر دارند. زنان با 31 درصد، کمتر از مردان با 41 درصد از واکنش ترامپ پیرامون اعتراضات حمایت می کنند. میزان حمایت سفیدپوستان از ترامپ در ماجرای قتل جورج فلوید 41 درصد و حمایت سیاهپوستان تنها 9 درصد می باشد. 73 درصد از افرادی که خود را به جمهوریخواهان نزدیک می دانند، از واکنش و مواجهه ترامپ با قتل جورج فلوید و اعتراضات بعد از آن حمایت می کنند. این درحالی است که 32 درصد افراد مستقل و تنها 9 درصد افراد دموکرات از ترامپ در این قضیه حمایت و واکنش وی را تأیید می  نمایند.

عملکرد ترامپ در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا

یافته ها و نتایج نظرسنجی نشان می دهد، 44 درصد از مردم امریکا، اقدامات ترامپ درخصوص کنترل شیوع کرونا را تأیید می¬کنند و در مقابل 50 درصد از آن حمایت نمی کنند. 6 درصد هم به این پرسش پاسخ ندادند.

زنان (40%) نسبت به مردان (46%) کمتر از اقدامات و مواجهه ترامپ در مقابل شیوع ویروس کرونا رضایت دارند و آنها را تأیید می ¬کنند. بین سن و حمایت از اقدامات ترامپ در خصوص شیوع ویروس کرونا در امریکا رابطه وجود دارد. با بالا رفتن سن، حمایت از برنامه¬های ترامپ افزایش پیدا می  کند. 57 درصد سالمندان (بالای 65 سال) از مواجهه ترامپ در ارتباط با کنترل شیوع ویروس کرونا در امریکا حمایت می  کنند. این آمار برای جوانان (18 تا 29 سال) 31 درصد است. سفیدپوستان (50 درصد) بیشتر از سیاهپوستان (17 درصد) از مواجهه ترامپ در کنترل ویروس کرونا حمایت می ¬کنند. حمایت و تأیید ترامپ در واکنش به کنترل شیوع ویروس کرونا در امریکا، در میان جمهوریخواهان 83 درصد، در بین افراد مستقل 40 درصد و در بین دموکرات  ها تنها 15 درصد است.

تأیید سیاست های ترامپ به عنوان رئیس جمهور توسط شهروندان

43 درصد از مردم امریکا سیاست ها و برنامه های دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور را تأیید می کنند. در مقابل 52 درصد چنین نظری ندارند و 5 درصد هم از پاسخ امتناع کردند.

زنان (38%) کمتر از مردان (48%) سیاست های ترامپ را تأیید می  کنند. جوانان (30%) کمتر از سایر گروه های سنی سیاست های ترامپ را تأیید می کنند. همچنین سیاهپوستان (18%) و دموکرات ها (12%) کمتر از سایر گروه های نژادی و سیاسی (جمهوریخواه و مستقل) سیاست ها و برنامه های ترامپ را به عنوان رئیس جمهور کشور تأیید می کنند. 

آینده اقتصاد امریکا با پیروزی ترامپ در انتخابات 2020

35 درصد از مردم امریکا معتقدند در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات 2020، اقتصاد امریکا وضعیت بهتری خواهد داشت و در مقابل 36 درصد معتقدند وضعیت اقتصادی بدتر خواهد شد. 16 درصد نیز گفتند فرقی نخواهد کرد و 13 درصد هم گفتند، نمی دانند وضعیت اقتصادی چطور خواهد شد.

39 درصد مردان گفتند که وضعیت اقتصادی امریکا در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات 2020 بهتر می شود، درحالی که 31 درصد زنان چنین نظری دارند. 42 درصد سفیدپوستان معتقدند با پیروزی ترامپ وضعیت اقتصادی بهتر خواهد شد. درحالی که 15 درصد سیاهپوستان چنین دیدگاهی دارند. 74 درصد از جمهوریخواهان، 29 درصد از افراد مستقل و 10 درصد از دموکرات ها معتقدند که آینده اقتصادی امریکا بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات 2020 بهتر خواهد بود.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir