هدف زائران از پیاده روی اربعین چیست؟
هدف زائران از پیاده روی اربعین چیست؟
چهار شنبه, 06 آذر,1398

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران به رسم سال های اخیر، مهر 98 نیز در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی از 1870 نفر از افراد بالای 15 سال نظرسنجی انجام داده است.
یکی از محورهای مهم در این نظرسنجی هدف زائران از شرکت در پیاده روی اربعین بوده است.
نزدیک به 83 درصد زائران هدف اصلی از شرکت در پیاده روی اربعین را زیارت امام حسین (علیه السلام) در ایام اربعین دانسته اند.  81.6 درصد زنان و 83.4 درصد مردان هدفشان از حضور در پیاده روی اربعین را زیارت امام حسین(علیه السلام) ذکر کرده اند. همچنین این میزان بین افراد دارای تحصیلات دانشگاهی 82.2 درصد و افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی 83.5 درصد بوده است. بین گروه های مختلف سنی نیز می توان گفت 84.1  درصد افراد بالای 50 سال، 83 درصد افراد 30-49 سال و 81.4  درصد افراد 15-29 سال هدفشان زیارت امام حسین(علیه السلام) بوده است.
حدود 28 درصد هدفشان را طلب حاجت گفته اند. این میزان بین زنان 31.3 درصد و بین مردان 26.8 درصد بوده است. نزدیک به 26 درصد، مشارکت در نمایش عظمت راهپیمایی اربعین را از اهدافشان برشمرده اند. 15.4 درصد زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) را هدفشان دانسته اند و تقویت اتحاد و نمایش قدرت شیعه از اهداف 13.1 درصد زائران بوده است. حدود 11 درصد نیز هدفشان از حضور در راهپیمایی اربعین عمل به وظیفه دینی و شرعی بوده است که این میزان بین گروه سنی بالای 50 سال (با 12.6 درصد) بیشتر از افراد 15-29 سال (با 8.8 درصد) بوده است.
کسب ثواب و شفاعت، همراهی و همقدمی با عاشقان امام حسین(علیه السلام)، ادای نذر، تحمل سختی در مسیر حرکت کاروان اسرای کربلا، زیارت کم هزینه، کنجکاوی و در نهایت همراهی بستگان و آشنایان از دیگر اهدافی بوده است که زائران اربعین به آن ها اشاره کرده اند.

لازم به ذکر است در این نظرسنجی با توجه به اینکه زائران امکان اشاره به سه هدف را داشته اند، جمع درصدها بیش از صد می باشد.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir