دکتر علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی بیان کرد: نباید صداقت را فدای مصلحت کرد/نظرسنجی، رسانه افراد خاموش جامعه است
دکتر علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی بیان کرد: نباید صداقت را فدای مصلحت کرد/نظرسنجی، رسانه افراد خاموش جامعه است
دوشنبه, 13 آبان,1398


به گزارش روابط عمومی ایسپا، دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی روز یکشنبه 12 آبان 1398 در پنجمین نشست مدیران اجرایی شعب استانی ایسپا ضمن اشاره به محدودیت منابع و درآمدهای کشور، بیان کرد؛ برنامه ریزی مبتنی بر تحقیق و نظرسنجی ابزار مناسبی است تا برنامه ریزان و سیاست گذاران با توجه به محدودیت بودجه و منابع از آن استفاده کنند. باید پیش از تصمیم، مداخلات و سیاست ها پژوهش و نظرسنجی انجام شود تا هزینه طرح ها و پیامدهای منفی آن به حداقل کاهش یابد اما در عمل این اتفاق بیسار کم می افتد.

نظرسنجی رسانه افراد خاموش جامعه است
دکتر علیزاده بیان کرد؛ نظرسنجی یک گفتگوی بین گروهی برای افرادی است که هیچ تریبونی برای سخنرانی ندارند. در واقع نظرسنجی، رسانه افراد خاموش جامعه است.

ایسپا، دیده‌بان در یک میدان جنگ است و دیده‌بان هیچ‌گاه وارد میدان جنگ نمی‌شود
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی اظهار داشت؛ مراکز نظرسنجی را می توان به مراکز آزمایشگاه پزشکی تعبیر نمود که وظیفه آن ها سنجش و گزارش وضعیت جامعه است. نظرسنجی گزارش و تصویری از جامعه ارائه می دهد و مسائل و مشکلات آن را احصاء می کند، وظیفه درمان، اقدام و مداخله با سیاست گذاران، برنامه ریزان و مدیران اجرایی در بدنه مدیریتی کشور است. به بیان دیگر ایسپا، دیده‌بان در یک میدان جنگ است و دیده‌بان هیچ‌گاه وارد میدان جنگ نمی‌شود، بلکه آن را رصد می‌کند و اطلاعات لازم را ارائه می‌دهد.

ویژگی های یک مرکز نظرسنجی فاخر و مطلوب مساله شناسی درست است
وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه‌ای که بخواهد در حوزه نظرسنجی فاخر شود، باید چند ویژگی داشته باشد، اظهار کرد: عملکرد مراکز نظرسنجی و تصویری که از جامعه نشان می دهند، عیار آن مرکز و مجموعه را نشان می دهد. مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) چه در گذشته و چه حال با تکیه بر رویکردهای علمی، با دقت، سرعت و بی طرفی در اجرای طرح ها و به زعم مسئولان و مدیران کشور، نشان داده است که با مساله شناسی دقیق و ارائه تصویر درست و واقعی از جامعه، معتبرترین مرکز افکارسنجی در کشور است.

دکتر علیزاده ویژگی دیگر را نیروی انسانی علاقمند و متخصص دانست و تصریح کرد: یکی از نقاط قوت ایسپا و کل مجموعه جهاد دانشگاهی انسجام تشکیلاتی بالا به همراه نیروهای انسانی علاقمند است. این ویژگی باعث شده که سرعت عمل بسیار زیادی در انجام بسیاری از کارها داشته باشیم.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی تاکید کرد؛ همانطور که اجرای طرح های نظرسنجی اهمیت و ضرورت دارد، تحلیل یافته ها و نتایج نظرسنجی ها نیز مهم و حیاتی است و می تواند به ارائه سیاست ها و راهبردها جهت حل مساله کمک فراوانی کند.

نظرسازی در یک مجموعه نظرسنجی خیانت است
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نظرسازی در یک مجموعه نظرسنجی خیانت است، گفت: هیچ‌گاه نباید صداقت را فدای مصلحت کرد. خوشبختانه هیچ‌یک از مجموعه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی و ایسپا و دیگر مراکز فرهنگی هرگز صداقت را فدای مصلحت نکرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه ایسپا همیشه با استقلال کامل به بررسی نظرات مردم در رابطه با مسائل مختلف جامعه پرداخته است، اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند ایسپا برای خوشایند حکومت، افراد یا جریان‌ها نظرسنجی انجام داده است.
دکتر علیزاده تأکید کرد: مسئولین باید ظرفیت خود را در برابر نظرسنجی‌ها افزایش دهند و آرام آرام این فرهنگ را از بین ببرند که نظرسنجی به معنی رد یا تأیید یک مجموعه است.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir