نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد اکثریت مردم در کشورهای اروپای غربی و امریکا مایل به پذیرش مسلمانان به عنوان همسایه هستند
نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد اکثریت مردم در  کشورهای اروپای غربی و امریکا مایل به پذیرش مسلمانان به عنوان همسایه هستند
پنجشنبه, 18 مهر,1398

گروه ترجمه ایسپا؛ ابراهیم شیرعلی

طبق نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) در سال 2019، اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی های غیرمسلمان (89 درصد) می گویند که آنها مایل به پذیرش مسلمانان به عنوان همسایه هستند. همین بررسی نشان می دهد که بیشتر مردم (79 درصد) بیان کردند که مایل هستند مسلمانان را به عنوان اعضای خانواده خود بپذیرند.

نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در سال 2017 نشان می دهد، در اروپای غربی نیز اکثر مردم می گویند که آنها مایل به پذیرش همسایگان مسلمان هستند. با این حال، اروپایی ها کمتر از آمریکایی ها بیان کردند که آنها مایل به پذیرش مسلمانان به عنوان اعضای خانواده هستند. در حالی که حدود دو سوم مردم غیرمسلمان فرانسه (66 درصد) می گویند که مسلمان را در خانواده خود قبول می کنند، نیمی از مردم انگلستان (53 درصد) ، 54 درصد از اتریشی ها و 55 درصد از آلمانی چنین نظری دارند. ایتالیایی ها از بین کشورهای اروپای غربی کمترین تمایل را دارند که یک عضو خانواده مسلمان را بپذیرند (43 درصد).

نتایج نظرسنجی نشان می دهد، هم در ایالات متحده امریکا و هم اروپای غربی، افراد با تحصیلات دانشگاهی پذیرش بیشتری نسبت به مسلملنان دارند. در ایالات متحده ، 86 درصد از بزرگسالان دارای مدرک دانشگاهی مایل هستند مسلمان را در خانواده خود بپذیرند. در بین آمریکایی های بدون تحصیلات دانشگاهی، این سهم به 75 درصد کاهش پیدا می کند. به طور مشابه در آلمان، اکثریت افراد دارای تحصیلات دانشگاهی (67 درصد) معتقدند که مایل به پذیرش یک مسلمان در خانواده خود هستند، در حالی که تقریباً نیمی از افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی (52 درصد) چنین پذیرشی دارند. همین الگو در کشورهای دیگر مانند انگلستان (71 درصد در مقابل 44 درصد) و اتریش (67 درصد در مقابل 51 درصد) وجود دارد.

طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو جوانان در ایالات متحده امریکا تمایل بیشتری برای پذیرش مسلمانان نسبت به سایر گروه ها دارند. برای مثال اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی¬ های غیرمسلمان 29-18 سال (96درصد) می گویند که آنها مایل به پذیرش مسلمانان به عنوان همسایه هستند. این درحالی است که 85 درصد افراد 64- 50 سال چنین تمایلی دارند. 

در حالی که اکثریت آمریکایی ها و اروپای غربی تمایل به پذیرش مسلمانان به عنوان همسایه و عضوی از خانواده دارند، اما در خصوص سازگاری ماهیت اسلام با فرهنگ و ارزش های کشورشان نظرات متفاوتی دارند. به عنوان مثال، 44 درصد آلمانی ها بین اسلام و فرهنگ و ارزش های آلمان تضاد مشاهده می كنند، در مقایسه با 46 درصد كه هیچ تضادی نمی بینند. تقریباً نیمی از افکار عمومی در انگلستان معتقدند بین اسلام و فرهنگ و ارزش کشورشان، نیز تضاد وجود دارد.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir