اهداف توسعه پایدار
اهداف توسعه پایدار
شنبه, 12 مرداد,1398

اهداف توسعه پایدار

گروه ترجمه ایسپا؛ ابراهیم شیرعلی

بر اساس  اهداف اعلام شده توسط سازمان ملل، تا سال۲۰۳۰، کلیه کشورهای عضو سازمان باید تلاش نمایند که  به اهداف و شاخص های توسعه پایدار با همکاری و تعامل یکدیگر دست یابند. سازمان ملل متحد برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار،۱۷ هدف کلان را تعیین کرده است، این اهداف عبارتند از:

۱- پایان دادن به فقر، ۲- پایان دادن به گرسنگی، 3- زندگی سالم وارتقاء به­زیستن، ۴- آموزش با کیفیت، ۵- برابری جنسیتی، ۶- دردسترس بودن آب سالم وفاضلاب، ۷- دسترسی به انرژی پاک ومقرون به صرفه، ۸- رشد اقتصادی پایدار وکارشایسته، ۹- صنعت، نوآوری و زیرساخت، ۱۰- کاهش نابرابری، ۱۱- شهرها و اجتماع محلی پایدار، ۱۲- الگوی تولید ومصرف پایدار و مسئولانه، ۱۳- اقدامات جهت مبارزه با تغییرات اقلیم، ۱۴- استفاده پایدار ازاقیانوس ودریاها (حیات اعماق آب ها)، ۱۵- ارتقای اکوسیستم وجلوگیری ازبین رفتن تنوع زیستی (حیات روی زمین)، ۱۶- صلح، عدالت و نهادهای توانمند، ۱۷- احیای مشارکت جهانی برای توسعه پایدار.

علاقه مندان می توانند برای مطالعه برخی از آمارهای منتشر شده به تفکیک اهداف 17 گانه، در آخرین گزارش اهداف توسعه پایدار (The Sustainable Development Goals Report) در سال 2019 بر روی این قسمت کلیک کنند.

همچنین برای مطالعه گزارش به زبان انگلیسی بر روی این قسمت کلیک نمایید.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir