اینستاگرام راهی فیلتر می‌شود؟
اینستاگرام راهی فیلتر می‌شود؟
شنبه, 15 دی,1397

اینستاگرام راهی فیلتر می‌شود؟

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل ایسنا، از 10اردیبهشت ماه امسال که دادستانی تهران دستور مسدودسازی تلگرام را صادر کرد، کوچ از این پیام‌رسان آن‌طور که انتظار می‌رفت صورت نگرفت و طبق آخرین نظرسنجی ایسپا ۴7 درصد کاربران همچنان از تلگرام استفاده می‌کنند، 0.9 درصد نیز در ایتا و 0.4 در آی‌گپ و بله حضور دارند.

نکته‌ی جالب توجه، کاهش کاربران این سه اپلیکیشن داخلی، بعد از فیلترینگ تلگرام است که تا پیش از این به ترتیب 2.9، 2.۵ و 1.8درصد بود. شاید یکی از دلایل این موضوع تقویت حس رقابت منفی بین کاربران، بعد از فیلتر تلگرام بود.

نتیجه آن‌که فیلترینگ تلگرام نتیجه‌ی دلخواه را در پی نداشته و صرفا به افزایش استفاده از فیلترشکن روی گوشی‌ها و کامپیوترها انجامیده است. البته واتساپ هم این وسط برد کرد و تعداد کاربرانش از 12.۵ درصد به 30درصد رسید. با وجود این تجربه، صحبت از مسدودسازی اینستاگرام نیز در ادامه مطرح شد.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir