علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی: اعتماد نهادها سرمایه اجتماعی ایسپاست
علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی: اعتماد نهادها سرمایه اجتماعی ایسپاست
شنبه, 10 آذر,1397

علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی: اعتماد نهادها سرمایه اجتماعی ایسپاست

به گزارش روابط عمومی ایسپا، نشست مدیران اجرایی شعب ایسپا به صورت ویدئو کنفرانس با موضوع «نقاط قوت و ضعف گردآوری اطلاعات به شیوه الکترونیکی در طرح های نظرسنجی» با حضور دکتر عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، محمد آقاسی رئیس مرکز و معاونین ایسپا در تاریخ 6 آذرماه 1397 در سالن شهید صبوری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای جلسه معاون اجرایی ایسپا، ابراهیم شیرعلی با بیان تجربیات موفق گذشته از انجام طرح های ملی گفت: «از آنجا که ایسپا توانسته است با استفاده از نرم افزار نظرسنجی سبز طرح «پیمایش ملی میزان و نحوۀ استفاده از بازی های رایانه ای در ایران» با موفقیت پشت سر بگذارد، لازم است جهت ارتقا این نرم افزار برای انجام طرح های ملی دیگر، با مدیران اجرایی شعب جهت بررسی نقاط قوت و ضعف گردآوری اطلاعات به شیوه الکترونیکی در طرح های نظرسنجی، گفت و گو کنیم.»

در ادامه دکتر علیزاده طی سخنانی ضمن تقدیر از برگزاری این نشست از اهمیت دقت و سرعت در نظرسنجی های انجام شده در ایسپا گفت و افزود: «ایسپا برای آنکه به تواند با رقبای خود در حوزه نظرسنجی رقابت کند باید مجهز به علم و تکنولوژی روز باشد هرچند یکی از سرمایه های مهم ایسپا مورد اعتماد بودن برای نهادها و اشخاص حقیقی است.»

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در ادامه گفت: «عرصه نظرسنجی و افکارسنجی در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است لذا هرچقدر نظرسنجی ها سریع تر و دقیق تر باشد می تواند دستاوردهای بهتری داشته باشد و در برنامه ریزی و تصمیم گیری کلان کشور نقش بیشتری را ایفا کند. این کار صرفا به معنی نظرسنجی و جمع آوری داده نیست این نظرسنجی ها باید محل تصمیم گیری برای رفع مشکلات باشد.»

در ادامه رئیس مرکز محمد آقاسی ضمن تشکر از حضور آنلاین مدیران اجرایی شعب ایسپا و تقدیر از معاون فرهنگی جهاددانشگاهی به دلیل حمایت ها و همراهی ها و همچنین تشکر از دکتر سید علیرضا علوی، رییس سازمان جهاددانشگاهی که فضای ویدئو کنفرانس را برای این جلسه فراهم کرده اند، گفت: «چند طرح مهم کارفرمایی پیش رو داریم از جمله موج دوم طرح ملی«نگرش مردم به مواد مخدر و روان گردان» که موج اول این طرح سال 1393 توسط ایسپا انجام شده است آن است.»

سپس آقاسی از برنامه های مدیریتی ایسپا در قبال همکاری با شعب گفت: «نگاه مدیریتی مجموعه ایسپا به شعب نگاه تزئینی و حاشیه ای نیست. بلکه نگاهی واقعی و سیستمی است و تلاش شده سه مرتبه با همه مدیران اجرایی محترم در سال 96 صحبت کنم. امیدوارم از شنبه دور جدید تماس های تلفنی در سال 97 را آغاز شده است و از نزدیک با شما و درباره مشکلات شعبه صحبت کنیم. یکی از کارهای مهم دیگر در این دوره، تشکیل شورای فنی شعب بود که سه عضو محترم توسط رای مستقیم معاونین فرهنگی شعبه ها به مدت دو سال انتخاب شدند. تا پایان سال سه جلسه دیگر شورای فنی شعب تشکیل خواهد شد که منشا ارتقای وضعیت شعب خواهد بود. در همین جلسات رتبه بندی جدید شعبه برتر تنظیم شده و تا پایان آذر ماه عملیاتی می شود. متناسب با همین رتبه بندی می بایست احکام اصولی و قطعی شعبه صادر گردد.»

ایشان از راه اندازی اتوماسیون شعب و فروشگاه مجازی محصولات ایسپا خبر دادند و همچنین به مدیران اجرایی واحدهای جهاددانشگاهی پیشنهاد دادند از ظرفیت پژوهشگر مهمان و باشگاه پرسشگران ایسپا برای استفاده از ظرفیت جوانان نخبه در هر استان استفاده کنند.  شایان ذکر است در ادامه آقای دکتر سید علیرضا علوی، رییس سازمان جهاددانشگاهی ظرفیت به وجود آمده از طریق برگزاری جلسه آنلاین با واحدها را فرصت بسیار خوبی دانسته اند که باتوجه به محدودیت های مالی به وجود آمده نشست های الکترونیکی می تواند جایگزین مناسبی برای جلسات حضوری شود. در ادامه مدیران اجرایی پانزده شعبه ایسپا به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir