نظرسنجي اربعینی ایسپا؛ احساس امنیت 87 درصدی زائران در کشور عراق
نظرسنجي اربعینی ایسپا؛ احساس امنیت 87 درصدی زائران در کشور عراق
چهار شنبه, 23 آبان,1397

نظرسنجي اربعینی ایسپا؛ احساس امنیت 87 درصدی زائران در کشور عراق

بخشی دیگر از نتايج نظرسنجي ايسپا با موضوع «زيارت اربعين» كه در تاريخ 6 تا 11 آبان ماه 1397 انجام شده بود، منتشر شد. این نظرسنجی از افرادی صورت گرفته است که برای ورود به کشور مرزهای زمینی شامل شلمچه، چزابه و مهران را انتخاب کردهاند. حجم نمونه نظرسنجی، 1491 نفر بوده است.

یکی از پرسش های این نظرسنجی حضور در سایر شهرهای زیارتی عراق بوده است که پاسخگویان به صورت چند پاسخی می توانستند پاسخ خویش را ارائه دهند که در این میان 93.2 درصد از پاسخگویان اعلام کرده اند که به نجف اشرف، 45.6 درصد به کاظمین و 33.7 به سامرا مشرف شده اند.

محور دیگر مورد بررسی در این نظرسنجی احساس امنیت زائران در کشور عراق بوده است. 88.7 درصد پاسخگویان اعلام کرده اند که در کشور عراق احساس امنیت داشته اند. تنها 9.8 درصد در پاسخ به این سوال گزینه خیر را انتخاب کرده اند.

بنابر نتایج نظرسنجی، پاسخگویان میزان 72.3 درصد رضایت خود را از پذیرایی مردم عراق خوب و خیلی خوب ارزیابی نموده اند و 48.9 درصد نیز در مجموع از ساماندهی زائران در کشور عراق خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده اند.

مطلب دیگری که  مورد سنجش قرارگرفته است درمورد مکان های مورد استفاده زائران برای استراحت در داخل شهرهای عراق بود که طبق نتایج بدست آمده 44.4 درصد از پاسخگویان از «موکب ها»، 19.3 درصد از «خانه های مردم عراق»، 29.3 درصد از «حسینیه ها و نمازخانه ها»، 5.9 درصد از «هتل ها و مسافرخانه ها»، 1.8 درصد از «فضای باز در خیابان ها و معابر» و 5 درصد از «فضای اماکن زیارتی» استفاده کرده اند. شایان ذکر است 63.8 درصد پاسخگویان  بیشتر از موکب های ایرانی و 34.3 درصد موکب های عراقی استفاده کرده اند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir