پایان موج دوم پیمایش ملی «سنجش فرهنگ سیاسی مردم ایران»
پایان موج دوم پیمایش ملی «سنجش فرهنگ سیاسی مردم ایران»
یکشنبه, 20 آبان,1397

پایان موج دوم پیمایش ملی «سنجش فرهنگ سیاسی مردم ایران»

موج دوم پیمایش ملی «سنجش فرهنگ سیاسی مردم ایران» به پایان رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ایسپا، این مرکز از سال 1396 تاکنون مشغول انجام موج دوم «پیمایش ملی سنجش فرهنگ سیاسی مردم ایران» است. این طرح که موج اول آن در سال 1384 انجام شده است به بررسی بیش از 20 شاخص فرهنگ سیاسی مردم ایران پرداخته و تحولات اتفاق افتاده در فرهنگ سیاسی مردم ما بین سال 1384 تا 1397 نیز مورد بررسی قرار گرفته است. در این طرح شاخص‌هایی همچون اعتماد به نهادهای نظام سیاسی، اعتماد به مسئولین سیاسی، احساس عدالت توزیعی، احساس عدالت رویه ای، ارزیابی از عملکرد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجی نظام، حمایت از آزادی رسانه‌ها، تساهل مداری، اقتدارگرایی، میل به خشونت، مشارکت سیاسی، احساس پاسخگویی مسئولان سیاسی، امید به آینده ایران، احساس بی قدرتی و .. مورد بررسی قرار گرفته است.

علاوه بر ایسپا که موج اول و دوم طرح به ابتکار این مرکز انجام شده است مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اجرای موج دوم این طرح مشارکت داشته اند. در این طرح سعی شده است نسبت به موج اول، شاکله چارچوب مفهومی و پرسشنامه طرح حفظ شود به گونه ای که نتایج سال 1397 با سال 1384 مقایسه پذیر باشد. حک و اصلاح چارچوب مفهومی و پرسشنامه طرح زیر نظر شورای علمی متشکل از 10 نفر از اساتید متخصص در حوزه علوم اجتماعی و سیاسی در سال 1396 انجام گردید و سپس علاوه بر شورای علمی طرح، 11 نفر از اساتید این حوزه پرسشنامه طرح را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند. پایلوت طرح در فروردین 1397 به انجام رسید و گردآوری اطلاعات اصلی طرح بر اساس پرسشنامه نهایی در اردیبهشت 1397 انجام شد. عملیات تجزیه و تحلیل اطلاعات و تدوین گزارش های مرتبط با آن نیز در تابستان 1397 به انجام رسید و برخی اطلاعات و نتایج طرح به زودی در اختیار پژوهشگران و محققان قرار خواهد گرفت.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir