نظرسنجی اربعینی ایسپا؛ نارضایتی زائران اربعین از نرخ مکالمات/ راه اندازی میز مطالعه تجربی پیاده روی اربعین
نظرسنجی اربعینی ایسپا؛ نارضایتی زائران اربعین از نرخ مکالمات/ راه اندازی میز مطالعه تجربی پیاده روی اربعین
یکشنبه, 20 آبان,1397

نظرسنجی اربعینی ایسپا؛ نارضایتی زائران اربعین از نرخ مکالمات/ راه اندازی میز مطالعه تجربی پیاده روی اربعین

 به گزارش روابط عمومی ایسپا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران برای چهارمین سال پیاپی اقدام به اجرای نظرسنجی از زائران و شرکت‎کنندگان در پیاده روی اربعین حسینی نموده است. این نظرسنجی از افرادی صورت گرفته است که برای ورود به کشور مرزهای زمینی شامل شلمچه، چزابه و مهران را انتخاب کرده‎اند. نظرسنجی اربعینی ایسپا با حجم نمونه 1491 نفر بین روزهای 6 تا 11 آبان ماه سال 1397 با همکاری شعب ایسپا در استان‎های ایلام و خوزستان عملیاتی شده است و نتایج آن به مرور زمان منتشر می‎شود. یکی از محورهای مورد برسی این نظرسنجی نحوه و میزان استفاده از سیم کارت‎های داخلی یا عراقی بوده است. مطابق نظرسنجی مذکور 75.3 درصد زائران از سیم کارت ایرانی استفاده کرده‎اند. 21.8 درصد اعلام کرده‎اند که سیم کارت عراقی تهیه کرده‎اند. 78.1 درصد از قیمت مکالمات راضی نبوده‎اند و 19.6 درصد اعلام رضایت کردند. نوع مصرف سیم کارت داخلی علی‎رغم تأکیدات مسؤولین مبنی بر استفاده از سیم‎کارت‎های عراقی صورت پذیرفته است. در بخش دیگری از نظرسنجی 57.6 درصد پاسخگویان مشکل عمده خویش را گران بودن سفر اعلام کرده اند در حالی که این گزینه در سال‎های گذشته درصد بسیار متفاوتی را به خویش اختصاص داده بود.

شایان ذکر است با توجه به تجربیات نظرسنجی ایسپا، میز «مطالعه تجربی پیاده‎روی اربعین» به عنوان زیرمجموعه‎ای از گروه مطالعاتی «دین، فرهنگ و اندیشه» ایسپا راه‎اندازی شده است که پیش از این رفتارهای دینی ایرانیان رابه صورت کلان و نیز در ذیل موضوعاتی چون «پوشش و حجاب»، «روزه‎داری» و «شرکت در عزاداری‎های ماه محرم» بارها مورد سنجش قرار داده است.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir