حال ناخوش جهان در سال 2017
حال ناخوش جهان در سال 2017
دوشنبه, 16 مهر,1397

حال ناخوش جهان در سال 2017

طبق آخرین نتایج مربوط به شاخص تجربه منفی گالوپ، جهان در سال 2017 بیشتر از دهه گذشته منفی بوده است. این شاخص، که سالانه تجارب افراد از استرس، خشم، غم و اندوه، درد فیزیکی و نگرانی را ردیابی می‌کند، به بالاترین سطح از 30 رسید.

نمره جهانی شاخص منفی در سال 2017 افزایش داشته است؛ زیرا تمام احساسات و تجربیات منفی که گالوپ جمع‌آوری کرده است - به جز خشم - به اوج خود رسیده. تقریبا چهار نفر از 10 نفر گفتند که نگرانی (38درصد) یا استرس (37درصد) را تجربه کرده‌اند و کمی بیش از سه نفر از 10 (31درصد) درد فیزیکی و حداقل یکی از پنج نفر غم )23درصد) یا خشم (20درصد) را تجربه کرده‌اند. به‌طور کلی نگرانی و میزان استرس 2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، درحالی‌که ناراحتی و درد فیزیکی هر یک تا یک نقطه افزایش داشته‌اند. تجارب خشم بدون تغییر باقی ماند.

آفریقا به پله عراق رسید

از 146 کشور و مناطق که گالوپ در سال 2017 مورد بررسی قرار گرفت، جمهوری آفریقای مرکزی با 61 امتیاز، منفی‌ترین کشورهای جهان بود. این نمره نه‌تنها بالاترین در جهان در سال 2017 بود، بلکه بالاترین آمار ثبت شده گالوپ برای هر کشوری در دهه گذشته است.

تجربیات منفی در سال 2017 در جمهوری آفریقای مرکزی افزایش یافته است که 76 درصد از ساکنان در معرض درد فیزیکی هستند و تقریبا همان تعداد (74 درصد) گزارش کرده‌اند که روز قبل بیشتر نگران بودند - هر 2 درصد در دهه گذشته بالاترین آمار ثبت شده در هر کشوری را دارند. همچنین تقریبا نیمی از ساکنان جمهوری آفریقای مرکزی گفته‌اند که اضطراب )48درصد) و عصبانیت (۴۵درصد) را احساس می‌کنند. بعد از آفریقا، 50 درصد عراقی‌ها بیشترین احساس عصبانیت در روز قبل را داشته‌اند. با این حال، ساکنان جمهوری آفریقای مرکزی، تا حد زیادی افراد پراسترسی نبودند.

در حقیقت، 48 درصد آنها گفته‌اند احساس اضطراب می‌کنند که در مقایسه با آمریکا مشابه بود (۴9 درصد). عراق با امتیاز 59 از سال 2008 تاکنون درمیان پنج کشور منفی جهان است. در آخرین رتبه‌بندی سودان جنوبی که درگیر جنگ داخلی است با نمره ۵۵ در رتبه سوم قرار گرفته است.

فهرست کشورهایی که بالاترین تجربه منفی را داشته اند به شرح زیر است:


نقشه جهانی شاخص منفی در سال 2017

ترجمه منتشر شده از زهرا سادات روح الامین، روزنامه دنیای اقتصاد به شماره 4442، صفحه 2 ، تاریخ 16 مهر ماه 1397

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir