منفی دوازده ترامپ
منفی دوازده ترامپ
دوشنبه, 19 شهریور,1397

منفی دوازده ترامپ

از زمانی که دونالد ترامپ به ریاست جمهوری ایالات متحده رسیده، چهره بسیار بحث برانگیزی بوده است. اینک در دومین سال ریاست جمهوری خود، وی در جلب دیدگاه مثبت نظرسنجی ها با مشکل مواجه شده چرا که نرخ رویکرد مثبت به عملکرد وی پیوسته زیر 50 درصد بوده است. در حال حاضر دونالد ترامپ در سطح پایین تری از متوسط نرخ عملکرد خود در کاخ سفید قرار دارد. با توجه به اینکه کمپین انتخاباتی ترامپ تحت تحقیق و تفحص قرار دارد و مجادلات مکرری در توییتر از جانب وی ایجاد می شود، ممکن است این روند بدون تغییر باقی بماند. برخی از فعالیت ها و تعهدات دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری وی زیر ذره بین قرار گرفت، از جمله اتهاماتی مبنی بر توافق کمپین انتخاباتی وی با روسیه مطرح شد.

رابرت مولر در حال حاضر ریاست شورایی را برعهده دارد که به دنبال تحقیق در این باره است. با ادامه تحقیقات، متحدان دونالد ترامپ نیز مورد پرسش قرار گرفته اند. از جمله کسانی که در این جریانات مورد بازجویی قرار گرفته پاول مانافورت رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ است که به دلیل کلاهبرداری در بانک و جرایم مالیاتی متهم شده است.

این مسئله همراه با اظهارات بحث برانگیز و مقابله با دیگر اشخاص منجر به سیر نزولی محبوبیت دونالد ترامپ از سال 2016 تاکنون شده است.

به گزارش روابط عمومی به نقل از شفقنا؛ براساس آخرین نظرسنجی هفتگی گالوپ، میانگین موافقت با عملکرد ریاست جمهوری دونالد ترامپ 41 درصد است. براساس اعلام گالوپ این عدد از میانگین عملکرد روسای جمهور امریکا که 53 درصد است، 12 درصد کمتر می باشد. درحال حاضر میانگین عملکرد ترامپ (از آغاز حضور وی در کاخ سفید در سال 2017تاکنون) به 39 درصد رسیده است. نظرسنجی هفتگی گالوپ با پرسش از 1500 بزرگسال آمریکایی که 18 سال به بالا هستند، انجام می شود.

نرخ عملکرد رئیس جمهور امریکا در دیگر نظرسنجی ها نیز منعکس شده است. از جمله در نظرسنجی Five Thirty Eight نیز نرخ موافقت با عملکرد ترامپ 41 درصد ثبت شده است.

با این وجود نظرسنجی هایی مانند Rasmussen Reports/Pulse Opinion Research و McLaughlin & Associates که با پرسش از 500 نفر انجام شده اند، نرخ عملکرد مثبت ترامپ را 48 درصد بیان می کنند.

یکی از قابل اعتمادترین نظرسنجی ها که در دانشگاه سافولک انجام شده، پس از پرسش از 1000نفر رای دهنده ثبت شده، نرخ کلی 40 درصد را در این باره نشان می دهد.

دونالد ترامپ به تازگی ادعا کرده که نرخ عملکرد مثبت بسیار بالایی دارد و محبوب ترین رئیس جمهور حزب جمهوری خواه است. هفته گذشته ترامپ در یک توییت نوشت: «بیش از 90 درصد موافقت با عملکرد محبوب ترین رئیس جمهور شما در حزب جمهوریخواه و عملکرد مثبت ۵2 درصدی در کل. این به رغم تمام داستان های ساخته شده توسط رسانه های جعلی برای نشان دادن چهره من به عنوان یک شیطان است. لطفا خائنان واقعی را ببینید!» در حالی که ادعای او در مورد نرخ موافقت با عملکرد وی به طورکلی نادرست است اما ممکن است از نظر جمهوری خواهان دور نباشد.

براساس نظرسنجی AP-NORC بیش از 76 درصد از جمهوری خواهان و افرادی که به این حزب گرایش دارند اظهار داشته اند که عملکرد رئیس جمهور را تایید می کنند.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir