نتایج نظرسنجی نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری
نتایج نظرسنجی نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری
سه شنبه, 16 مرداد,1397

نتایج نظرسنجی با عنوان "نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری" توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)شعبه اصفهان اعلام شد.

 

به گزارش روابط عمومی ایسپا از واحد جهاددانشگاهی اصفهان، نرگس یگدانه اظهار کرد: نظر سنجی با عنوان "نقش مهمانپذیری و هتلداری در صنعت گردشگری" توسط مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)شعبه اصفهان در همایشی با همین عنوان انجام گرفت که از 110 مشارکت کننده در این نظرسنجی، حدود 60 درصد پاسخگویان را زنان  و حدود 40 درصد را مردان به خود اختصاص دادند.

وی افزود: 45.87 درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی مدرک کارشناسی، 28.44 درصد مدرک کارشناسی ارشد، 10.09 درصد آنان مدرک فوق دیپلم، 11.01 درصد آنان مدرک دیپلم، و 4.59 درصد مدرک دکتری داشتند.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان ادامه داد: 44.04 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، نقش "کمبود مراکز اقامتی" را درافول صنعت گردشگری"زیاد"، 29.36 درصد "متوسط"، 17.43 درصد "خیلی زیاد"، 6.42 درصد "کم" و 2.75 درصد "خیلی کم" عنوان کردند.

یگدانه اضافه کرد: همچنین 48.62 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که "وجود قوانین دست و پاگیر برای فعالان صنعت گردشگری" باعث افول این صنعت خواهد شد و به ترتیب 31.19 درصد، 13.76 درصد، 5.51 درصد و 0.92 درصد نقش این گزاره در افول صنعت گردشگری را "زیاد"، "متوسط"، "کم" و "خیلی کم" دانستند.

وی خاطرنشان کرد: گزاره بعدی نقش "ناهماهنگی بخش های فعال صنعت گردشگری در همه سطوح" در افول گردشگری بود که حدود 67 درصد نقش آن را ""زیاد" و "خیلی زیاد" دانستند؛ 27.52 درصد نقش این گزاره را "متوسط"، 4.59 درصد "کم" و 0.92 درصد "خیلی کم" عنوان کردند.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان گفت: "کیفیت نازل خدمات ارایه شده توسط برخی مهمانپذیرها و هتل ها" در افول گردشگری به اعتقاد 38.53 درصد "زیاد" عنوان شد. همچنین 25.69 درصد نقش آن را خیلی زیاد دانستند. 27.52 درصد، 5.51 درصد و 2.75 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نقش "کیفیت نازل خدمات ارایه شده توسط برخی مهمانپذیرها و هتل ها" در افول گردشگری را به ترتیب "متوسط"، "کم" و "خیلی کم" عنوان کردند.

یگدانه اظهار کرد: از شرکت کنندگان در نظرسنجی پرسیده شده که نقش "ناآشنایی یا کمبود آموزش متصدیان امور با اصول و قواعد پیشرفته در این صنعت" در افول گردشگری چگونه است که 40.37 درصد نقش آن را "زیاد"، 36.70 درصد "خیلی زیاد"، 19.27 درصد "متوسط"، 2.75 درصد "کم" و 0.92 درصد "خیلی کم" دانستند.

وی خاطرنشان کرد: 44.04 درصد نقش "عدم افزایش سرمایه گذاری مناسب در صنعت گردشگری" را در افول گردشگری "زیاد" عنوان کردند و 24.77 درصد نقش این گزاره را "خیلی زیاد" دانستند. همچنین 25.6 درصد و 5.51 درصد معتقد بودند نقش این گزارهدر افول گردشگری "متوسط" و "کم" است.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان ادامه داد: نقش "شرایط بد اقلیمی و محیط زیستی (بی آبی و آلودگی)" در افول گردشگری پرسش دیگر بود که حدود 33.95 درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی آن را "متوسط"، 24.77 درصد "زیاد" و 25.69 درصد "خیلی زیاد" ارزیابی کردند.همچنین 13.76 درصد و 1.84 درصد معتقد بودند که نقش این گزارهدر افول گردشگری "کم" و "خیلی کم" است.

یگدانه اضافه کرد: 40.37 درصد، 32.11 درصد، 22.94 درصد و 4.59 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، نقش "وجود تحریم های اقتصادی" در افول گردشگری را به ترتیب "خیلی زیاد"، "زیاد"، "متوسط" و "کم" ارزیابی کردند.

وی افزود: نقش "تنش های سیاسی در روابط بین الملل" در افول گردشگری، پرسش دیگری بود که 80.74 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی آن را "زیاد" و "خیلی زیاد" دانستند. 16.51 درصد و 3.75 درصد از شرکت کنندگان نیز نقش این گزارهرا در افول گردشگری "موسط" و "کم" ارزیابی کردند.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان گفت: 46.79 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی،  "کیفیت خدمات" را مهمترین معیار گردشگران در انتخاب هتل یا مهمانپذیر عنوان کردند و "موقعیت مکانی"، نرخ خدمات"، "توصیه دوستان و آشنایان"، "برند معروف" و "سایر موارد" با درصد یکسانی در انتخاب بعدی مهمترین معیارها قرار گرفت. همچنین کمتر از یک درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که "ساختمان هتل" مهمترین معیار گردشگران در انتخاب هتل یا مهمانپذیر است.

یگدانه خاطرنشان کرد: 90.83 درصد شرکت کنندگان به این پرسش که " آیا حضور بومگردها باعث رونق صنعت هتلداری می شود؟" پاسخ "بلی"دادند.

وی افزود: از مصاحیه شونده ها پرسیده شد که "به نظر شما چرا صنعت هتلداری در ایران توسعه نیافته است؟"؛ 27.74 درصد دلیل آن را "عدم هماهنگی بین بخشی در صنعت گردشگری" ، 25.81 درصد "ضعف در دانش شخصی" و 21.29 درصد "ضعف قوانین حمایتی" عنوان کردند. همچنین 17.42 درصد دلیل این موضوع را "ضعف در جذب سرمایه" ارزیابی کردند.

مدیر مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران شعبه اصفهان اضافه کرد: در پاسخ به سوال " مهمترین دغدغه و مشکل هتلداران و مهمانپذیران اصفهان، چیست؟"24.77درصد از مصاحبه شونده ها "نبود تخصص کافی بین فعالان صنعت هتلداری" و 23.85 درصد "عدم هماهنگی بین فعالان صنعت هتلداری"،21.10 درصد "عدم وجود پروژه‌های محرک گردشگری"، 14.68 درصد، "تعداد کم گردشگران"، 11.01 درصد "عدم نظارت بر واحدهای اقامتی غیرمجاز" و 4.59 درصد"ضعف در اجرای نظام نامه صنفی" عنوان کردند.

یگدانه گفت: این نتایج می‌تواند مورد استفاده سیاست گزاران و همچنین سازمان‌ها و ادارات مرتبط با مباحث هتل‌داری، گردشگری، بومگردی و مهمانپذیری قرار بگیرد.

وی افزود: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان (ایسپا) با حدود 200 پرسشگر فعال و توانمند آماده  همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی در سطح استان اصفهان جهت انجام  نظرسنجی‌های مشابه بسته به نظر کارفرما به صورت (آنلاین و الکترونیک، تلفنی و پرسشنامه‌ای) در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت است.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir