فنلاند رتبه اول شادترین کشور جهان در سال 2018
فنلاند رتبه اول شادترین کشور جهان در سال 2018
شنبه, 09 تیر,1397

فنلاند رتبه اول شادترین کشور جهان در سال 2018

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از شفقنا، هرساله سازمان ملل متحد گزارشی درباره ی سطح شادی در همه کشور های جهان جمع آوری می کند. شادی یک عامل قابل سنجش نیست از این رو اندازه گیری آن بسیار دشوار است. با این حال سازمان ملل متحد از چندین شاخص استفاده می کند تا اطلاعات بی طرفی در مورد کیفیت خوشحالی یا رضایت ارائه دهد. در بین عوامل دیگر برخی از شاخص های مورد استفاده در جمع آوری این گزارش شامل درآمد، حمایت اجتماعی، اعتماد، آزادی، نیکوکاری و امید به زندگی است. پیش از سال 2018، این گزارش شامل سطح شادی مهاجران نبود. با این حال در سال 2018، شادی مهاجران نیز محاسبه و در گزارش سازمان ملل گنجانده شد.

شادترین کشور ها در سال 2018

 کشورهای شمالی اروپا مانند فنلاند، نروژ و دانمارک عنوان شادترین کشورهای جهان در سال 2018 را در دست دارند. در صدر آنها کشور فنلاند قرار دارد که در سال 2017 در رتبه پنجم قرار داشت. در همان سال نروژ در مقام اول و دانمارک در مقام دوم قرار داشت اما در حال حاضر دانمارک سومین کشور شاد در رتبه بندی جدید است.

درسال گذشته ایسلند و سوئیس به ترتیب در رتبه سوم و چهارم قرار داشتند که در حال حاضر رده چهارم و پنجم را دارند. فنلاند نیز در ۵ سال گذشته در رتبه ثابتی قرار داشته است. در رتبه بندی سال 2018 هلند، کانادا، نیوزلند، سوئد و استرالیا به ترتیب در موقعیت های ۶ تا دهم قرار دارند. رتبه این کشورها  مشابه سال 2017 است. فنلاند در شاخص هایی که سازمان ملل متحد برای سنجش شادی استفاده می کند نسبت به تمام کشور های دنیا بالاتر است. فنلاند یک کشور با جمعیت ۵.۵ میلیون نفر است که به عنوان امن ترین و پایدارترین و دارای بهترین حکومت در سراسر جهان با حداقل فساد و بالاترین پیشرفت اجتماعی رتبه بندی شده است. حتی با ورود مهاجران فنلاند رتبه بندی خود را حفظ کرده است. این موقعیت با وجود این واقعیت است که  فنلاند در برخی از بخش ها دارای بالاترین سطح مالیات در جهان است. بیشتر مردم این کشور این مسئله را اتفاق بدی نمی دانند. در واقع آنها معتقدند که سطح مالیات بالا برای ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان از جمله خدمات بهداشتی و درمانی رایگان و تحصیلات دانشگاهی است.

غمگین ترین کشورها در سال 2018

 از ده کشوری که در این فهرست قرار دارند 7 کشور از قاره آفریقا هستند. این کشورها شامل مالاوی، لیبریا، رواندا، تانزانیا، سودان جنوبی، جمهوری آفریقا مرکزی و بوروندی است. باور نکردنی است که بعضی از این کشورها پایین تر از رده بندی سوریه که درگیر جنگ است، قرار دارند. یمن پنجمین و سوریه هفتمین کشور غمگین جهان رده بندی شده است.

بیشترین افت و خیزها 

علی رغم نمره ضعیف کشورهای آفریقایی که در لیست غمگین ترین کشور های دنیا قرار دارند، یک کشور از این قاره بیشترین ارتقاء را کسب کرده است. جایگاه کشور توگو در مقایسه با رنکینگ 2017  به طور باورنکردنی 18 رده افزایش پیدا کرده و بیشترین پیشرفت را در این حوزه داشته است. پس از آن لیتوانی و بلغارستان بیشترین ارتقاء را داشته اند. بیشترین تنزل رتبه در سال 2018، حتی نسبت به سوریه، مربوط به کشور ونزوئلا می شود. این پژوهش حاوی داده های جالبی درباره سه کشور از قدرت های اقتصادی جهان یعنی بریتانیا، چین و ایالات متحده است. ایالات متحده امریکا از سال 2016 تاکنون ۴ رده در این رتبه بندی سقوط کرده که در سال 2018 به هجدمین رتبه رسیده است. این افت به بیماری های اپیدمی مانند چاقی، افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر وابسته است. در این رده بندی انگلستان در جایگاه نوزدهم قرار دارد. این در حالی است که چین در سطح شادی یک رکود را تجربه می کند. گفتنی است ایران رتبه 106 از میان 156 کشور را کسب کرده است.

منبع:  World Atlas

 

فنلاند رتبه اول شادترین کشور جهان در سال 2018
فنلاند رتبه اول شادترین کشور جهان در سال 2018
فنلاند رتبه اول شادترین کشور جهان در سال 2018
درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir