نتیجه نظرسنجی اخیر ایسپا؛ 52 درصد ایرانی‌های علاقه‌مند به فوتبال به صعود تیم ملی امیدوارند
نتیجه نظرسنجی اخیر ایسپا؛ 52 درصد ایرانی‌های علاقه‌مند به فوتبال به صعود تیم ملی امیدوارند
سه شنبه, 29 خرداد,1397

بررسی آماری اهمیت جام جهانی برای مردم ایران

نتیجه نظرسنجی ایسپا؛ 52 درصد ایرانی‌های علاقه‌مند به فوتبال به صعود تیم ملی امیدوارند

بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، جام جهانی برای 49 درصد مردم ایران اهمیت دارد و 52 درصد از علاقه‌مندان فوتبال امیدوار به صعود تیم ملی هستند.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) که در خرداد ماه سال جاری و قبل از شروع مسابقات جام جهانی به صورت ملی انجام شده است، جام جهانی برای ۴9 درصد مردم اهمیت دارد. این نظرسنجی که به شیوه مصاحبه حضوری و در مراکز استانها، شهرهای درجه 2 و روستاها با حجم نمونه 4439 نفر انجام شده است با مشارکت مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری به بررسی مهمترین مسائل روز جامعه در افکار عمومی پرداخته است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، جام جهانی برای 62 درصد مردان و 36 درصد از زنان جامعه دارای اهمیت است. همچنین جام جهانی برای ۶2 درصد از جوانان 18 تا 29 سال دارای اهمیت است  در حالی که اهمیت جام جهانی برای افراد 30 تا 49 ساله ۵0 درصد و برای افراد بالای 50۰ سال 33 درصد بوده است.

در این نظرسنجی به امید مردم برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی نیز پرداخته شده است که بر اساس نتایج این نظرسنجی ۵2 درصد از مجموع کسانی که فوتبال برایشان مهم بوده است امید داشته‌اند که ایران از مرحله گروهی صعود کند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir