وضعیت صنعت گردشگری ایران در پسا برجام
وضعیت صنعت گردشگری ایران در پسا برجام
سه شنبه, 05 دی,1396

وضعیت صنعت گردشگری ایران در پسا برجام

پس از شروع مذاکرات هسته ای درسال 2013، ایران به بازسازی صنعت گردشگری خود پرداخت. مسافران غربی در حال حاضر به طور فزاینده ای فرصت سفر به ایران را دارند در حالی که پیش از این امکان سفر برای گردشگران بسیار محدود شده بود. لغو تحریم های اقتصادی، سرگیری خطوط هوایی مستقیم پرواز به ایران وهمچنین آسان کردن شرایط دریافت ویزای ایران، بار دیگر این کشور را به یکی از قطب های جذاب گردشگری تبدیل کرد. ورود روزافرون گردشگران با امضای معاهده هسته ای در اواخر سال 2015 تشدید یافت. بر اساس گزارش انجمن جهانی سفر و گردشگری، حدود پنج و نیم میلیون گردشگر بین المللی وارد ایران شده اند که در مقایسه با سال گذشته 11.6درصد افزایش داشته است. بر اساس این آماردر سال 2017 سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص ملی معادل با یک هزارمیلیارد تومان بر آورد شده است. پیش بینی ها، با این فرض که توافق هسته ای بین ایران و قدرت های شش جانبه (ایالات متحده، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) باقی خواهد ماند، سهم کل سفر و گردشگری از تولید ناخالص داخلی کشور تا ده سال آینده برابر با 2.8 هزارمیلیارد تومان خواهد بود.

 

برگرفته از: WTTC

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir