افزايش خشونت عليه شيعيان در بحرين
افزايش خشونت عليه شيعيان در بحرين
سه شنبه, 23 آبان,1396

افزايش خشونت عليه شيعيان در بحرين

در ماه اکتبر سال جاری میلادی باز هم شاهد اعمال محدودیت های مذهبی علیه مسلمانان شیعه بودیم. این محدودیت ها در شرق و غرب عالم با حمله به شیعیان در جریان زندگی روزمره همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومي ايسپا به نقل از شفقنا، اقدامات ضد شیعه در ماه اکتبر 2017 به 278 مورد رسید. اکثر این حملات در کشورهای حوزه خلیج فارس، به ویژه در بحرین اتفاق افتاد به طوریکه بیش از ۴۴ درصد این حملات به منظور دستگیری و بازداشت شیعیان اتفاق افتاد.

در این ماه میزان کشتار شیعیان به 26 درصد موارد کاهش یافت و 30 درصد خشونت ها علیه شیعیان نیز منجر به جراحت گردید. کاهش آمار مرگ و میر به دلیل تقلیل یافتن گزارشات رسیده از عراق ارزیابی شده است. در مقابل خشونت ها در بحرین شکل دیگری به خود گرفته است. با وجود اینکه آمار کشتار شیعیان کاهش یافته اما باید توجه داشت که تبعیض علیه مسلمانان شیعه در سراسر جهان در جریان است و شیعیان به لحاظ آزادی بیان و تشکیل گردهمایی های مذهبی تحت فشار و محدودیت قرار دارند.

بنابر گزارش دیده بان حقوق شیعه در ماه اکتبر 2017شیعیان در کشورهای بحرین، افغانستان، پاکستان، مالزی، نیجریه، انگلستان، سوریه، عراق، عربستان سعودی و هندوستان مورد آزار، سوء قصد و بازداشت قرار گرفته اند، هرچند اقدامات ضدشیعه محدود به موارد اشاره شده در این گزارش نمی شود.

منبع: وب سایت دیده بان حقوق شیعه

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir