نظرسنجي گالوپ؛ دیپلماسی به جای بمب و مذاکرات به جای تحریم
نظرسنجي گالوپ؛ دیپلماسی به جای بمب و مذاکرات به جای تحریم
سه شنبه, 18 مهر,1396

نظرسنجي گالوپ؛ دیپلماسی به جای بمب و مذاکرات به جای تحریم


براساس نظرسنجی جدید موسسه گالوپ درباره کره شمالی مشخص شده است که دیپلماسی به جای بمب و مذاکرات به جای تحریم، راه حل‌های مناسب‌تری برای رویارویی با بحران کره شمالی هستند
.

به گزارش روابط عمومي ايسپا از ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، این نظرسنجی از موسسه گالوپ مستقر در زوریخ همزمان با اعلام برنده جایزه صلح نوبل به گروه«ICAN» که یک گروه مقابله با سلاح‌های اتمی است، ‌منتشر شد.

کانچو استویچف، مدیر موسسه گالوپ گفت: پیام ما برای سیاستمداران شامل آنهایی که در آمریکا هستند این است؛ زمان بیشتری را برای ترغیب دیپلماسی و یافتن راه حلی صلح آمیز برای بحران کره شمالی صرف کنید. حقیقت این است که نتایج به دست آمده از نظرسنجی گالوپ در روز اعطای جایزه صلح نوبل به گروه ICAN نشان می‌دهد که تمایل ما برای حل بحران کره شمالی، استفاده از روش‌های دیپلماتیک و مذاکره است نه عملیات نظامی و تحریم.

17هزار و 107 تن از 14 کشور شامل آمریکا و روسیه در این نظرسنجی فوری شرکت کردند که در بازه زمانی 20 سپتامبر تا اول اکتبر انجام شد. شهروندان چینی در این نظرسنجی شرکت نکردند چون برگزاری چنین نظرسنجی به دلایل سیاسی در این کشور ممنوع است.

در این نظرسنجی دو سوال گنجانده شده بود؛ فکر می‌کنید کره شمالی چگونه از سلاح اتمی استفاده می‌کند؟ آیا به تداوم اقدامات دیپلماتیک برای یافتن راه حل تمایل دارید یا اینکه فکر می‌کنید راه حل نظامی ضرورت دارد؟

در این نظرسنجی از مردم پرسیده نشد که آیا کاخ سفید خودش به مثابه یک تهدید است یا خیر.

نتایج این نظرسنجی مشخص است: با وجود اقدامات تحریک آمیز از سوی کره شمالی، اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در آن تمایل به تداوم مذاکرات دیپلماتیک داشتند.

جانی هیلد، مدیر بخش علوم و فنون گالوپ معتقد است که شخصیت غیرقابل پیش بینی کیم جونگ اون،‌ رهبری کره شمالی بر نتایج اثر گذاشته است.

وی در این باره گفت: رویکرد نظامی برای رویارویی با رهبری که سلاح و کلاهک اتمی دارد و هر بار دست به آزمایش‌های موشکی می‌زند،‌ برای بسیاری از مردم خطرناک است.

براساس این نظرسنجی، ۴۶ درصد از شرکت کنندگان در آمریکا و ۴8 درصد در آلمان گفتند که احتمال دارد کره شمالی از سلاح اتمی استفاده کند و 51 درصد در پاکستان چنین نظری داشتند. اما در ویتنام این میزان ۵۴ درصد بود.

کشورهایی که بیشترین درصد را در داشتند از همسایگان کره شمالی محسوب می‌شوند.

و اما تنها 35 درصد از مردم کره جنوبی گفند که نگران حمله هستند و 23 درصد از روس‌ها چنین نظری داشتند.

کانچو استویچف، مدیر موسسه گالوپ گفت: روسیه هدف کره شمالی است اما تا به امروز پیونگ یانگ موضعی خصمانه در قبال آن نگرفته است. اما کره جنوبی نیز به این دلیل که سال‌هاست در معرض تهدیدهای کره شمالی قرار دارد، به این وضعیت عادت کرده است.

در ژاپن، ۴۵ درصد از شرکت کنندگان گفتند که استفاده از سلاح اتمی از سوی کره شمالی احتمال دارد.

مدیر موسسه گالوپ گفت: مردم ژاپن از زمان عبور موشک میان برد کره شمالی از فرار ژاپن در سپتامبر در حالت هشدار به سر می‌برند.

به همین دلیل است که اکثریت مردم ژاپن از اقدام نظامی علیه کره شمالی حمایت می‌کنند. همچنین ۴9 درصد از ژاپنی‌ها و پاکستانی‌ها گفتند که از اقدام نظامی علیه کره شمالی حمایت می‌کنند.

مدیر موسسه گالوپ در این باره گفت: چنین اقدامی برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی درست نیست. بجای این کار، باید مذاکره صورت گیرد، همانند آنچه در سال 2015 با ایران صورت گرفت و توافقی حاصل شد. مذاکرات با جامعه بین‌الملل زمان بر است اما به توافق ختم می‌شود.

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir