گفت و گو حلقه گم شده ارتباط در ايران
گفت و گو حلقه گم شده ارتباط در ايران
جمعه, 22 اردیبهشت,1396

گفت و گو حلقه گم شده ارتباط در ايران

به لطف دموکراسی، ایران ما  روزهای خوبی را سپری می کند. و ای کاش ایام تبلیغات انتخابات محدود نبود. مردم کشور ما در هر شهر و روستایی، از هر قوم و قبیله ای، با هر دین و مذهب، در هر سطح تحصیلی، شغلی، سنی و جنسیتی، دارند درباره آینده کشورشان گفتگو می کنند، می اندیشند و عمل می کنند. ای کاش همه قدر این فضای ارزشمند را بدانیم. ای کاش همواره درباره مسائل ایران عزیز گفتگو کنیم. درباه آلودگی هوای خوزستان و ایلام و کرمانشاه و تهران و اصفهان، درباه ضروت شفافیت مالی مدیران و سیاستگذاران، درباه دارایی و زندگی خصوصی حکام، درباره ضرورت آزادی در دانشگاه سخن می گوییم. برجام را کالبد شکافی می کنیم و از ظریف و عراقچی یاد می کنیم و از بد عهدی غرب در قبال روح و متن برجام سخن می گوییم. از بیکاری و اعتیاد جوانان گله کنیم. از طرح تحول سلامت و پایین آمدن هزینه ها بیمارستانی می گوییم. ای کاش این گفتگو ها منحصر به ایام انتخابات نباشد. چقدر این روزهای اردیبهشتی دوست داشتنی هستند. ایران مساله همه شده و درباره همه چیزش حرف می زنیم، پیام های تلگرامی را منتشر می کنیم، تلگرام برنامه تلویزیون را یادآوری می کند و کاندیداها درتلویزیون از فضای مجازی دفاع می کنند، اگر تلگرام نبود باید هزاران درخت تبدیل به کاغذ و پوستر تبلیغی می شد و پیرمردهای رفتگر به زحمت می افتادند. خوشحالیم که زمینه ای فراهم شد تا مخالفان تویتر و تلگرام و... طعم شیرین این رسانه های ارزان و جذاب را بچشند. به نظرم اگر رای هم بیاورند به فکر انسداد نمی افتند. حال خوبی است فارغ از نتیجه، همین فرصت را باید غنیمت شمرد. درود بر دموکراسی و پاینده و بالنده باد ایران!

اما غرض از این نوشته و این مقدمه طولانی این بود که بگویم گفتگوی حضوری با بستگان و همکاران و همسایه ها درباره انتخابات را جدی بگیریم. به مادر بزرگ ها  وپدر بزرگ ها زنگ بزنیم. احوالپرسی کنیم و حرفشان را درباره انتخاب سرنوشت پیش رو بشنویم و گفتگوی حرفه ای و متمدنانه کنیم. اگر حرف مان را نپذیرفتند از کوره در نرویم و احترام بگذاریم به نظرشان. ما فقط باید به وظیفه مان برای روشنگری عمل کنیم و تذکر دهیم. واقعیت این است که گفتگو حلقه گمشده ارتباط در ایران امروز ماست در تمامی سطوح. انتخابات فرصتی است برای گفتگو از دستش ندهیم.

عزت اله پوریان، کارشناس رسانه 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir