با انتشار مجدد کتاب جدید داده های ایسپا؛ تصویری روشن از وضعیت سبک زندگی دانشجویان
با انتشار مجدد کتاب جدید داده های ایسپا؛ تصویری روشن از وضعیت سبک زندگی دانشجویان
شنبه, 13 آذر,1395

به گزارش روابط عمومی ایسپا، کتاب «سبک زندگی دانشجویان» به کوشش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به چاپ دوم رسید.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «رفتار اجتماعی و سبک زندگی، تابع تفسیر ما از زندگی است و اینکه هدف زندگی چیست؟ هر هدفی که برای زندگی معین کنیم، برای خودمان ترسیم کنیم، به طور طبیعی، متناسب با آن، یک سبک زندگی به ما پیشنهاد می شود. یک نقطۀ اصلی وجود دارد و آن، ایمان است. یک هدفی را باید ترسیم کنیم- هدف زندگی را- به آن ایمان پیدا کنیم. بدون ایمان پیشرفت در این بخش ها امکان پذیر نیست. ایمان به یک اصل، ایمان به یک لنگرگاه اصلی، یک چنین ایمانی باید وجود داشته باشد. براساس این ایمان، سبک زندگی انتخاب خواهد شد.»

کتاب سبک زندگی دانشجویان حاوی کاوش تجربی مدل پیش گفته است که به همت ایسپا تهیه و تدوین شده است، این کتاب در نه فصل تلاش می کند تا وضعیت موجود در دانشگاه های دولتی در ابعادی همچون، شایستگی های نقش اخلاق و تعهد اجتماعی، شایستگی های نقش عبادی و مناسک، شایستگی نقش اشتغال دانش بنیان، شایستگی های نقش خانواده، شایستگی های نقش سیاسی اجتماعی، شایستگی های نقش محیط زیست و شایستگی های نقش رشد فردی روشن سازد تا بدانیم برای اصلاح وضع موجود و نیل به اهداف مطلوب، چه سیاست‌ها و اقداماتی را باید مورد توجه قرار داد. تمامی این فصول در هر دو بعد نظری و مصداقی به ما کمک می‌کند تصویر روشن‌تری از وضعیت «سبک زندگی دانشجویان» آموزش عالی ایران به دست آوریم و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنیم. این کتاب را می توان مرجع داده های مناسب تجربی برای فهم وضعیت سبک زندگی دانشجویان ایران دانست.

کتاب «سبک زندگی دانشجویان» به کوشش ایسپا با شمارگان 300 نسخه در 384 صفحه به بهای 20هزار تومان از سوی انتشارات جهاددانشگاهی منتشر شده است.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir