معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی: انحصار اطلاعات در دنیای امروز امری عبث است
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی: انحصار اطلاعات در دنیای امروز امری عبث است
دوشنبه, 31 خرداد,1395

به گزارش روابط عمومی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، دکتر سعید پورعلی در سالگرد تاسیس ایسپا با اشاره به 15 سال فعالیت این مرکز گفت: در این سالها ایسپا رشد قابل توجهی داشته است. خدمات و زحماتی که در حوزه افکارسنجی توسط این مرکز انجام شده از دید ناظران بیرونی اهمیت زیادی داشته و ایسپا را به یکی از مراکز معتبر تولید داده تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: تغییرات سال های 76 تا 84 و روایت هایی که در این مقطع از دانشجویان و جوانان می شد ایجاب می کرد که حتما مستندتر و علمی تر درباره مسائل دانشگاهی و فرهنگی کشور صحبت شود. ایسپا یکی از مجموعه هایی بود که تلاش کرد روایت دقیقتری از فضای فکری و فرهنگی کشور و دانشگاه ها ارائه دهد. این روایت باید به شکل درست تهیه و ارائه شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به ظرفیت های ایسپا عنوان کرد: در حال حاضر ما به سمتی پیش رفته ایم که به تدوین سیاست های فرهنگی کشور کمک می کنیم.

وی با توجه بر اهمیت مشارکت ایسپا با مراکز خصوصی بیان کرد: ساختارسازی و امادگی برای ایفای ماموریت های فراتر از مسائل دانشگاهی و فرهنگی و همکاری با مراکز خصوصی، نشان دهنده ظرفیت های بالای ایسپا است. این امر سبب شد کسانی که به دنبال اطلاعات صحیح و به دور از جناح بندی های جریان های سیاسی هستند، به ایسپا مراجعه کنند.

پورعلی تاکید کرد: مجموعه جهاد به این نتیجه رسیده که ایسپا باید از مرکز افکارسنجی دانشجویان به یک سازمان افکارسنجی بزرگتر تبدیل شود و از نظر سازمانی و ماموریتی گسترش پیدا کند.

وی در ادامه پیشنهاداتی برای ارتقای ایسپا ذکر کرد و افزود: ایسپا برای ارتقا باید بسته های خدماتی خود را افزایش دهد. در این حوزه نگاه جدی تری هم به بخش خصوصی داشته باشد. رفتن به سمت بخش خصوصی یک انتظار اجتماعی و علمی از ایسپا است. افزایش کارهای مشارکتی در سطح کشور نیز از دیگر اقدامات است که باید در دستور کار ایسپا قرار بگیرد.

وی ضمن خاطرنشان کردن نقش نظرسنجی در سیاستگذاری های کلان کشور گفت: بدون کمک مراکزی مثل ایسپا نمی توان سیاستگذاری مفید و موثر داشت. در حال حاضر بحث اسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های مهم کشور است که بدون داشتن تصویری روشن و همه جانبه، نمی توان آن را مدیریت کرد. بدون استفاده از مراکزی مثل ایسپا هر تصمیمی که گرفته شود متکی به یک فرایند روشمند علمی نیست.

پورعلی اضافه کرد: یافته های ایسپا مسائل مورد نظر را با جزییات بیشتری به تصمیم گیران نشان می دهد و این بزرگترین خدمتی است که ایسپا به جامعه کرده است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استفاده از دانشجویان را یکی از ویژگی های مثبت ایسپا دانست که منجر به خلاقیت و نوآوری می شود. وی در ادامه بر استفاده از اساتید کشور تاکید کرد و گفت: برقراری ارتباط با اساتید و نخبگان علمی و از مشورت و نظرات آنها ضامن سلامت محصولات ایسپا خواهد بود و به حضور ایسپا در بدنه اساتید کشور کمک می کند.

پورعلی با بیان اینکه انحصار اطلاعات در دنیای امروز امری عبث است، اظهار داشت: تنها راه جلوگیری از گسترش اطلاعات اشتباه و فریب دهنده، ارائه اطلاعات صحیح به مردم است. از این رو من به جریان آزاداطلاعات اعتقاد دارم و امیدوارم روزی برسد که ایسپا بتواند اطلاعات خود را در اختیار افکارعمومی قرار دهد.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir