پیمایش نگرش های جهانی Pew (2007)
پیمایش  نگرش های جهانی Pew (2007)
28 اردیبهشت ,1390

یکی از مهمترین رسالت های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اطلاع‌رسانی مستمر در خصوص وضعیت و جایگاه بین‌المللی کشور نزد افکارعمومی جهانیان است. نوع نگاه و برداشت دیگران از سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران، جایگاه و موقعیت قدرت‌های بزرگ منطقه‌ای و جهانی و در مجموع توصیف اوضاع بین‌المللی از منظر افکار عمومی کشورهای مختلف محملی است تا مسئولین، تصمیم‌گیرندگان، کارشناسان و صاحب‌نظران را از اوضاع جاری مطلع سازد. بدین منظور ایسپا تاکنون چندین گزارش نظرسنجی درباره مسائل بین‌المللی منتشر کرده است. هرچند بهتر آن است که ایسپا رأساً به اجرای طرح‌های نظرسنجی بین‌المللی اقدام نموده و اوضاع و احوال افکارعمومی در سطح بین‌المللی را به روایت خود رصد نماید، اما متأسفانه بنا به محدودیت‌های مختلف اجرایی و اداری و عدم حمایت جدی نهادهای ذیربط تاکنون این توفیق به دست نیامده است. بر این اساس یکی از راه‌های نزدیک شدن به واقعیت‌های موجود، استفاده از داده‌ها و گزارش های مؤسسات نظرسنجی فعال در سطح بین‌الملل می‌باشد. ایسپا تلاش داشته است تا به نوبه خود گزارش‌های انتشار یافته در این زمینه را ترجمه و در اختیار علاقمندان و مخاطبین خود بگذارد. گزارش نظرسنجی حاضر توسط موسسه پیو (pew) به عنوان یکی از مراکز مهم نظرسنجی در سطح جهان تهیه شده است. این گزارش توصیف‌کننده شرایط و وضعیت مسائل برجسته بین‌المللی از جمله جایگاه ایران است. به این سبب متن کامل این گزارش که مربوط به سال 2007 می‌باشد، توسط پژوهشگران و همکاران مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ترجمه شده و در اختیار نظام تصمیم‌گیری کشور قرار می‌گیرد. امید آنکه بتواند مورد استفاده قرار گیرد و بزودی شاهد اجرای مستقل این دست پژوهش‌ها توسط نهادهای ملی نظرسنجی باشیم، تا جهان و مسائل بین‌المللی را توسط ایران روایت نمائیم. در این صورت است که نتایج و یافته‌های به دست آمده از صحت و دقت بیشتری برخوردار خواهند بود و البته این مهم به شرط حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های ذیربط به آسانی فراهم خواهد شد. در نهایت یادآور می‌شود انتشار نتایج این گزارش به معنی تأیید و یا پذیرش آن نیست.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir